Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tanımlar ve enerji - termal dönüşüm sistemleri mühendisliği alan bilgileri kazanma, 2) Termal sistemlerin enerji, ekonomi ve çevre ile ilişkilendirilme becerisi. 3) Bina HVAC Sistemlerini analiz edebilme, 4) Isı pompaları, güneş ve rüzgar enerjisi sistemleri gibi yeşil sistemlerle yenilenebilir enerji kaynaklarını ve CO2 emisyonlarının ve sürdürülebilir kalkınmanın ayrıştırılmasındaki önemini tanıma, 5) Çeşitli enerji depolama biçimleriyle optimum hibrit yenilenebilir enerji uygulamalarının nasıl geliştirileceğine dair bilgileri kavrama, 6) Çevresel koşullar için sınırlamaları kavrama, 7) Termodinamiğin İkinci Yasası uygulamalarını kavrama.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( ME321)
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Sistem tasarım kavramları. Matematiksel modelleme. Optimizasyon metotları. Büyük sistemlerin kararlı hal simülasyonu. Fan, pompa, ısı değiştirgeçler, lüleler ve difüzörler, kanallardaki akış. Isıl sistemlerin dinamik davranışı. Bilgisayar destekli ısıl tasarım.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Hafta Isıl Sistemler.
2. Hafta
2. Hafta Sistem tasarım kavramları.
3. Hafta
3. Hafta Matematiksel modellemenin temelleri ve Matematiksel modelleme uygulamaları
4. Hafta
4. Hafta Optimizasyon metotları.
5. Hafta
5. Hafta Büyük sistemlerin kararlı hal simülasyonu.
6. Hafta
6. Hafta Fan ve pompalar.
7. Hafta
7. Hafta Isı değiştirgeçler.
8. Hafta
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta
9. Hafta Lüleler ve difüzörler.
10. Hafta
10. Hafta Kanallardaki akış.
11. Hafta
11. Hafta Isıl sistemlerin dinamik davranışı.
12. Hafta
12. Hafta Isıl sistem uygulamaları.
13. Hafta
13. Hafta Bilgisayar destekli ısıl tasarımın temelleri.
14. Hafta
14. Hafta Bilgisayar destekli ısıl tasarım uygulamaları.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
(1) Heating Systems, Plant and Control, Antony R. Day, Martin S. Ratcliffe, Keith Shepherd, Wiley-Blackwell, 2003. (2) Mathematical Modeling and Simulation: Introduction for Scientists and Engineers, Kai Velten, Wiley, 2008. (3) Mathematical Models of Fluid Dynamics: Modelling, Theory, Basic Numerical Facts - An Introduction, 2nd updated edition, Rainer Ansorge, Thomas Sonar, Wiley, 2009.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Proje,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
5
Mini-Sınav
1
5
Proje
1
15
Toplam(%)
55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
55
Finalin Başarıya Oranı(%)
45
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
7
,5
3,5
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
14
1
14
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
7
1
7
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
5
1
5
Proje
1
24
24
Kısa Sınavlar
5
,5
2,5
Toplam İş Yükü
116
Toplam İş Yükü / 30
3,86
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ