Anasayfa  »  Mühendislik Fakültesi »  Makine Mühendisliği Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HİDROLİK VE PNÖMATİK SİSTEMLER ME434 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Bir sistem, eleman ve prosesi istenilen ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
3) Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIHidrolik ve pünomatik konularında gerekli temel bilgiler vermek ve ilgili uygulama alanlarında pratik bilgiler aktarmak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1. Hafta Genel bilgiler, birimler, süreklilik denklemi ve akış tipleri
2. Hafta 2. Hafta Hidrolik akışkanlar özellikleri, avantaj ve desavantajları
3. Hafta 3. Hafta Hidrolik pompalar ve silindirler
4. Hafta 4. Hafta Yön kontrol, basınç kontrol ve akış kontrol valfleri
5. Hafta 5. Hafta Hidrolik sistemlerde boru ve bağlantıları,
6. Hafta 6. Hafta Hidrolik sistemlerde boru ve bağlantıları
7. Hafta 7. Hafta Hidrolik sistemlerde akümülatörler, filtreler ve sızdırmazlık elemanları
8. Hafta 8. Hafta Elektro hidrolik elemanlarve devrelerde kullanılan semboller
9. Hafta 9. Hafta Havanın fiziksel özellikleri, Boyle Yasası, Charles Yasası, Mutlak Sıcaklık
10. Hafta 10. Hafta Pünomatik devre elemanları ve fonksiyonlerı
11. Hafta 11. Hafta Pünomatik devre elemanları ve fonksiyonlerı
12. Hafta 12. Hafta Kompresör tipleri, hava filtreleri, sızdırmazlık contaları ve conta tipleri
13. Hafta 13. Hafta Yön kontrol valfleri, basınç kontrol valfleri, akış kontrol valfleri ve pünamatik devrelerde semboller
14. Hafta 14. Hafta Yön kontrol valfleri, basınç kontrol valfleri, akış kontrol valfleri ve pünamatik devrelerde semboller
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHydraulics and Pneumatics , A. Parr, ElseviewScience, 1999.
Power Hydraulics, M.J. Pinches, 1994
Hidrolik Devreler ve Uygulamalrı, Y. Pancar, 1994.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev35
Mini-Sınav510
Devam15
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık616
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi16232
Final Sınavına Hazırlık16116
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık818
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler515
Proje13232
Toplam İş Yükü145
Toplam İş Yükü / 304,83
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X     X
P2     
P3    X   X
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10     
P11