Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 2) Bir sistem, eleman ve prosesi istenilen ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 3) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 4) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Temel kavramlar; üretimde ürünün safhaları, imalat sistemleri, otomasyon, bilgisayar yardımıyla tasarım (CAD), bilgisayar yardımıyla imalat (CAM), bilgisayar tümleşik imalat (CIM). İmalat sistemlerinde imalat ve işlem planlaması, üretim kapasitesi hesaplanması ile ilgili teknikler, tezgah sayısı/yerleşimi tespiti. Sayısal denetim prensipleri ve sayısal denetimli takım tezgahları. Grup teknolojisi, parça ailesi, esnek imalat hücreleri ve sistemleri, programlanabilir kontrolörler. Kalite kontrolü ve kalite kontrol diyagramları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Hafta Giriş
2. Hafta
2. Hafta Piyasa araştırması ve kestirim
3. Hafta
3. Hafta Ürün tasarımı ve bilgisayar yardımıyla tasarım (CAD)
4. Hafta
4. Hafta Üretim yötemleri ve bilgisayar yardımıyla üretim (CAM)
5. Hafta
5. Hafta Bilgisayar tümleşik üretim (CIM)
6. Hafta
6. Hafta Ürün otomasyon
7. Hafta
7. Hafta İşlem analizi
8. Hafta
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta
9. Hafta Takım tezgahlarının seçimi ve iş gücü
10. Hafta
10. Hafta Fabrika yerleşimi
11. Hafta
11. Hafta Fabrika düzeni
12. Hafta
12. Hafta Malzeme aktarılması, teslimi ve depolanması
13. Hafta
13. Hafta Ürün planlaması ve kontrolü, kalite kontrol
14. Hafta
14. Hafta Güvenlik kuralları ve düzenlemeler, araştırma geliştirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
o D. R. Sule, Manufacturing Facilities - Location, Planning, and Design, 2nd edition, PWS Publishing Company - International Thomson Publishing, 1994. o Tompkins, White, Bozer, Frazelle, Tanchoco, Trevino, Facilities Planning, 2nd edition, John Wiley & Sons, Inc., 1996. o Richard L. Francis, Leon F. McGinnis, Jr., John A. White, Facility Layout and Location: An Analytical Approach, 2nd edition, W. J. Fabrycky and J. H. Mize (eds.), Prentice-Hall Inc., 1992.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
35
Ödev
3
10
Mini-Sınav
5
10
Toplam(%)
55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
55
Finalin Başarıya Oranı(%)
45
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
5
2
10
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
14
1
14
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
7
1
7
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
5
2
10
Proje
1
25
25
Kısa Sınavlar
5
,5
2,5
Toplam İş Yükü
142,5
Toplam İş Yükü / 30
4,75
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ