Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering 2) Ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data 3) Ability to design a system, component, or process to meet desired needs with inrealistic 4) Ability to function on multidisciplinary teams 5) Ability to identify, formulate, and solve engineering problems 6) The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context 7) Ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( ME207)
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Buhar güç çevrimleri (Rankine çevrimleri), Perfoprmans iyileştirme, Araısıtmalı ve ara buhar almalı Rankine çevrimleri, Gaz güç çevrimleri, Gaz türbinli güç santralleri (Brayton çevrimi), İçten yanmalı motorlar (Otto, Dizel ve İkili Dizel çevrimler), Jet motorları, Bileşik gaz ve buhar güç çevrimleri, kojenerasyon, Ericsson ve Stirling çevrimleri, Buhar sıkıştırmalı ve absorbsiyonlu soğutma sistemleri, Isı pompası sitemleri, Gaz soğutma sistemleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Hafta Buhar güç sistemleri
2. Hafta
2. Hafta İçten yanmalı motorlar
3. Hafta
3. Hafta Gaz türbinli güç santralleri
4. Hafta
4. Hafta Soğutma ve ısı pompası sistemleri
5. Hafta
5. Hafta Termodinamik ilişkiler
6. Hafta
6. Hafta İdeal gaz karışımları
7. Hafta
7. Hafta Psikometrik prensipler
8. Hafta
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta
9. Hafta Psikometrik diyagram ve uygulamaları
10. Hafta
10. Hafta Yanmanın temel ilkeleri
11. Hafta
11. Hafta Termodinamiğin üçüncü kanunu
12. Hafta
12. Hafta Kimyasal enerji
13. Hafta
13. Hafta Dengenin temelleri
14. Hafta
14. Hafta Kimyasal ve faz denge problemleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Moran, M.J., and Shapiro, H.N., (2004) Fundamentals of Engineering Thernodynamics 5th Ed., John Wiley & Sons, Çengel, Y., Boles, M.A., (2002) Fundamentals of Engineering Thernodynamics, McGraw-Hill, Sonntag, R.E., Borgnakke, C., Van Wylen, G.J., (2003) Fundamentals of Thernodynamics 6th Ed., John Wiley & Sons.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
35
Ödev
1
5
Mini-Sınav
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2,5
2,5
Kısa Sınavlara hazırlık
14
,5
7
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
6
2
12
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
7
2
14
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
Proje
1
36
36
Kısa Sınavlar
6
,5
3
Toplam İş Yükü
147,5
Toplam İş Yükü / 30
4,91
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ