Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 2) Deney tasarlama, deney yapma, verileri analiz etme ve yorumlama becerisi 3) İstenilen ihtiyaçları karşılamak için bir sistem, bileşen veya süreç tasarlama becerisi 4) Disiplinlerarası takımlarda çalışma becerisi 5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 6) Mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini anlamak için gerekli olan geniş eğitim 7) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik araçlarını kullanabilme becerisi.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( ME207)
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Sabit ve değişken rejimde, bir ve iki boyutlu sistemlerde ısı iletimi. Termal rezistanslar. Isı sistemlerinde kanatlar, çıkıntılar ve tabakalar. Isı kaynağı bulunan sistemin analizleri, sayısal yöntemler. Reynolds benzerliği. Isı yayımı, sınır koşulları, doğal ve zorlanmış ısı transferleri. Isıl ışınım.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Hafta Isı transferine giriş, ısı iletimi, ısı taşınımı ve ısı ışınımı genel yasaları
2. Hafta
2. Hafta Isı iletimi katsayısı, ısı iletimi denklemi, sınır ve başlangıç koşulları
3. Hafta
3. Hafta Sürekli rejimde bir boyutlu ısı iletimi
4. Hafta
4. Hafta Geçici rejimde ısı iletimi
5. Hafta
5. Hafta Isı taşınımı, taşınım sınır tabakaları
6. Hafta
6. Hafta Laminer ve türbülanslı akış, taşınım katsayıları
7. Hafta
7. Hafta Zorlanmış taşınım, silindir, küre ve boru demetleri üzerinden akış
8. Hafta
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta
9. Hafta Boru ve kanallarda akış, sürtünme katsayısı, tam gelişmiş akım
10. Hafta
10. Hafta Boru ve kanallarda laminer ve türbülanslı akış çözümlemeleri
11. Hafta
11. Hafta Doğal taşınımla ısı transferi
12. Hafta
12. Hafta Dik levhadan ısı transferi hesaplamalarında amprik bağıntıların kullanımı
13. Hafta
13. Hafta Silindir ve küreler üzerindeki ısı transferinde amprik bağıntıların kullanımı
14. Hafta
14. Hafta Isıl ışınım
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Holman, J.P., (2005) Heat and Mass Transfer 9th Ed. John Wiley and Sons. Çengel, Y.A., (2004) Heat Transfer, Mc Graw Hill Yüncü, H., Kakaç, S., (2000) Temel Isı Transferi, Bilim yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
35
Ödev
1
10
Mini-Sınav
1
10
Toplam(%)
55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
55
Finalin Başarıya Oranı(%)
45
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
14
,5
7
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
14
1
14
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
7
1
7
Laboratuvar
3
2
6
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
Proje
1
24
24
Kısa Sınavlar
6
,4
2,4
Toplam İş Yükü
149,4
Toplam İş Yükü / 30
4,98
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ