Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini geliştirirler 2) anlam oluşturmada kullanılan doğru dil stratejilerini kullanarak, farklı metin türlerinde yer alan dil yapılarını ve kelime kullanımlarını inceleme ve anlam ilişkilendirmeleri yapmayı öğrenirler 3) eleştirel düşünce becerilerini geliştirirler 4) süreç yazımı metodunu kullanarak ve akademik metin yazım kurallarına uyarak farklı türde akademik kompozisyonlar yazarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( ENGE199)
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
ENGE 200, Akademik İngilizceyi öğretmeyi ve geliştirmeyi amaçlayan, C1 seviyesinde, ön koşulu ENGE 199 olan bir derstir. Bu ders, dört temel dil becerisini ve akademik dili bütünleşik bir şekilde geliştirmek için tasarlanmıştır. Bu ders aynı zamanda yazma ve konuşma gibi üretici becerileri eleştirel beceriler ile bütünleşik bir şekilde öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu dersin önemli bir parçası da öğrencilerin yeterliliğini anlamsal olarak, kelime dağarcığı olarak ve yapısal olarak geliştirmektir. Öğrenciler, bu derste bağımsız çalışmaya ve ders içeriğinde öğrendiklerini söz konusu alanlarına uygulamaya yönelik olarak teşvik edilirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Introduction-Unlock 5 Reading and Writing - Unit 1 - Conservation-Unlock 5 Listening and Speaking - Unit 1 - Conservation
2. Hafta
Unlock 5 Reading and Writing - Unit 1 - Conservation
3. Hafta
Unlock 5 Reading and Writing - Unit 2 - Design
4. Hafta
Unlock 5 Reading and Writing - Unit 3 - Privacy
5. Hafta
Unlock 5 Reading and Writing - Unit 3 - Privacy - Unlock 5 Listening and Speaking - Unit 2 - Design
6. Hafta
Unlock 5 Listening and Speaking - Unit 2 - Design - Unlock 5 Listening and Speaking - Unit 3 - Privacy
7. Hafta
MIDTERM EXAM
8. Hafta
Unlock 5 Reading and Writing - Unit 4 - Business
9. Hafta
Unlock 5 Reading and Writing - Unit 4 - Business
10. Hafta
Unlock 5 Listening and Speaking - Unit 3 - Privacy - Unlock 5 Listening and Speaking - Unit 4 - Business
11. Hafta
Unlock 5 Reading and Writing - Unit 5 Psychology
12. Hafta
Unlock 5 Listening and Speaking - Unit 5 - Psychology - Unlock 5 Reading and Writing - Unit 6 - Careers
13. Hafta
Unlock 5 Reading and Writing - Unit 6 - Careers - Unlock 5 Listening and Speaking - Unit 6 - Careers
14. Hafta
Unlock 5 Listening and Speaking - Unit 6 - Careers
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Williams, J., Ostrowska, S.,& Sowton, C. (2019), Unlock 5 Reading, Writing & Critical Thinking Student's Book, Cambridge: Cambridge University Press. Williams, J., Ostrowska, S.,& Sowton, C. (2019), Unlock 5 Listening, Speaking & Critical Thinking Student's Book, Cambridge: Cambridge University Press. Öğrencilerin eğitim alanlarına uygun bireysel çalışma materyalleri önerilmektedir.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
45
Ödev
1
5
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
5
2
10
Final Sınavına Hazırlık
1
25
25
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
4
8
Toplam İş Yükü
122
Toplam İş Yükü / 30
4,06
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ