Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çeşitli doku ve organları onarmak, değiştirmek ve yenilemek için kullanılan gelişmiş doku mühendisliği stratejileri hakkında bilgi sahibi olur. 2) Çeşitli doku iskelelerinin üretiminde kullanılan ileri düzey stratejileri öğrenir. 3) Doku mühendisliği ürünleri için 3B ve 4B basım teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. 4) Doku mühendisliği ve rejeneratif tıpta kullanılan genel nanoteknoloji uygulamalarını öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Biyomalzeme, Doku Mühendisliği, Kök Hücre, Doku Kültürü
DERS TANIMI
Bu ders, çeşitli doku ve organları onarmak, değiştirmek ve nihayetinde yenilemek için kullanılan doku mühendisliği stratejilerine genel bir bakış sağlar. Bu derste, dokuların ve organların in vitro ve in vivo rejenerasyonu için seçilen hücrelerin, biyolamalzeme doku iskelelerinin, çözünür düzenleyicilerin veya bu düzenleyicilerin genlerinin, mekanik yükleme ve kültür koşullarının kullanımına yönelik bu stratejilerin altında yatan ilkeler ele alınmaktadır. Öğrenciler alandaki son araştırma makalelerini tartışabilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Derse Giriş
2. Hafta
Tasarlanmış hücre etkileşimleri için doku iskelesi üretim teknolojileri
3. Hafta
Doku mühendisliğinde nanomalzeme hücre etkileşimleri
4. Hafta
Biyomimetik doku iskeleleri
5. Hafta
Hücresizleştirilmiş doku matriksleri
6. Hafta
Doku mühendisliği ve rejeneratif tıpta akıllı hidrojeller
7. Hafta
Doku onarımı için hücre hapsedilmiş polimerik mikrojeller
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Rejeneratif tıp için 3B doku/organ basımı
10. Hafta
4B akıllı doku iskeleleri
11. Hafta
Hücre tabaka mühendisliği ile doku üretimi ve rejenerasyonu
12. Hafta
Nanomalzeme destekli doku mühendisliği
13. Hafta
Nanobiyosensörler ve doku mühendisliğindeki önemi
14. Hafta
Öğrenci sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Principles of Regenerative Medicine (3rd Edition), Anthony Atala, Robert Lanza, Tony Mikos, Robert Nerem, Academic Press, 2018. Tissue Engineering for Artificial Organs: Regenerative Medicine, Smart Diagnostics and Personalized Medicine, Anwarul Hasan, Wiley-VCH, 2017. Recent articles
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Makale Sunuşu
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
90
90
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
1
70
70
Proje
1
95
95
Toplam İş Yükü
300
Toplam İş Yükü / 30
10
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ