DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Rehabilitasyon psikolojik danışmanlığı ile ilgili temel kavramları tanır, 2) Rehabilitasyon psikolojik danışmanlığı sunulabilecek özel gereksinimleri tanır, 3) Özel gereksinimli bireylerin toplumsal adaptasyonunu sağlayacak müdahalelere hakim olur, 4) Özel gereksinimli bireyler ve gelişimleri konusunda olumlu tutum ve değerler geliştirir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Özel gereksinimli bireylerin yaşadıkları problemleri tanımak; yanlış bilgiler ve inanışlar, önlemleri bilmek; kişisel ve çevresel kaynaklarını kullanmalarını sağlayarak toplumsal adaptasyona yönelik müdahale bilgilerine sahip olmak. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma, Rehabilitasyon Psikolojik Danışmanlığına Giriş ve Temel Kavramlar | 2. Hafta | Gelişimsel farklılıklar | 3. Hafta | Engellilik ve Özel Gereksinime Sahip Olma | 4. Hafta | Engellilik ve Özel Gereksinime Sahip Olma | 5. Hafta | Kronik Hastalıklar | 6. Hafta | Kronik Hastalıklar | 7. Hafta | Özel Gereksinime Sahip Olmanın Psikososyal Çıktıları | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Özel Gereksinimli Bireylerin Eğitsel ve Hukuki Hakları | 10. Hafta | Özel Gereksinimli Bireylere Hizmet Sunmada Psikolojik Danışma Kuramları | 11. Hafta | Özel Gereksinimli Bireylere Hizmet Sunmada Psikolojik Danışma Kuramları | 12. Hafta | Rehabilitasyon Psikolojik Danışmanlığında Müdahaleler | 13. Hafta | Rehabilitasyon Psikolojik Danışmanlığında Etik İlkeler | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Kaya, C., & Sarı, E. (2018). Rehabilitasyon Psikolojik Danışmanlığına Giriş:
Türkiye Uygulamalarının Temelleri. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal,
8(51), 247-265.
Parker, R.M. and Szymanski E.M. and Patterson J.B. (2004). Rehabilitation Counseling: Basics
and Beyond 4th ed. Pro-Ed.
Riggar, T.F. and Maki D.R. (2003). Handbook of Rehabilitation Counseling (Springer Series on
Rehabilitation). Springer Publishing Company.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 4 | 40 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 12 | 3 | 36 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 16 | 16 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 5 | 5 | Toplam İş Yükü | | | 119 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |