Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İNSAN KAYNAKLARI PDR435 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İnsan Kaynakları Yönetimi (İKY) ile ilgili kavramları tanımlar ve temel ilkelerini bilir.
2) İKY ve öğretmen istihdamı ilişkisini analiz eder.
3) İKY ve okul yöneticisi istihdam ilişkisini analiz eder.
4) İKY ile ilgili süreçleri bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders insan kaynakları kavramının evrimi, örgütlerin üç temel kaynağı ve ilişkisi; personel seçimi, liderlik, ekip kurma ve yönetme, inovasyon yönetimi, insan kaynakları yönetimi, yönetim ekonomisi, iletişim teknikleri ve geliştirme, kriz yönetimi, bütçeleme ve para yönetimi, dijital pazarlama ve sosyal medya yönetimi gibi konuları içermektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtımı
2. Hafta İnsan kaynakları kavramının evrimi
3. Hafta Eğitimde İnsan Kaynakları Yönetiminin Genel Çerçevesi ve Temel Kavramlar
4. Hafta İş Analizi ve İş Tasarımı
5. Hafta Eğitimde İnsan Kaynakları Planlaması
6. Hafta Eğitimde İnsan Kaynağının Yetiştirilmesi ve Geliştirilmesi
7. Hafta Eğitimde İnsan Kaynağının Yetiştirilmesi ve Geliştirilmesi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Eğitimde Performans Yönetimi ve Performans Değerlendirme
10. Hafta Türk Eğitim Sisteminde İnsan Kaynakları Yönetimi Yaklaşım ve Uygulamaları
11. Hafta İnovasyon Yönetimi
12. Hafta İletişim Teknikleri ve Geliştirme
13. Hafta Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi
14. Hafta Dersin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Açıkalın, A. (1994). Çağdaş örgütlerde insan kaynağının personel yönetimi. Ankara: Pegem.
2. Aykaç, B. (1999). İnsan kaynakları yönetimi ve insan kaynaklarının stratejik planlaması. Ankara: Nobel.
3. Bingöl, D. (2006). İnsan kaynakları yönetimi. İstanbul: Arıkan.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11616
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11616
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4       
P5       
P6  X   X   X   X
P7  X   X   X   X
P8  X   X   X   X
P9  X   X   X   X
P10  X   X   X   X