DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Boşanmanın aile üyeleri üzerindeki etkilerini tanımlar. 2) Boşanma sonrası uyum süreçlerini tartışır. 3) Boşanma psikolojik danışmanlığının temel ilke, teknik ve müdahalelerini açıklar. 4) Vaka örneklerini analiz eder.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Çift ve Aile Psikolojik Danışmanlığı |
DERS TANIMI | Boşanma süreci ve boşanma sonrası dinamikler hakkında bilgi sahibi olma, boşanmanın kadınlar, erkekler ve çocuklar üzerindeki etkilerini kavrama, boşanma sonrası uyum sürecini tartışma, boşanma psikolojik danışmanlığı temel ilke ve tekniklerini açıklama. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin tanıtılması ve genel amaçların açıklanması, öğrencilerin rol ve sorumluluklarının tanımlanması | 2. Hafta | Türkiye?de ailenin dönüşümü ve boşanma | 3. Hafta | Boşanma sürecinde aile içi şiddet | 4. Hafta | Boşanmanın eşler üzerindeki etkileri | 5. Hafta | Boşanmanın çocuklar üzerindeki etkileri, Ebeveyne yabancılaşma sendromu | 6. Hafta | Boşanmalarda hukuksal süreç, Ortak velayet | 7. Hafta | Boşanma arabuluculuğu | 8. Hafta | Ara Sınav Haftası | 9. Hafta | Boşanma sonrası uyum süreci | 10. Hafta | Boşanma sonrası yeniden evlenme ve çocuk | 11. Hafta | Boşanma sonrası uyum sürecinde çiftlerle psikolojik danışma | 12. Hafta | Boşanma sonrası uyum sürecinde çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma | 13. Hafta | Vaka analizi | 14. Hafta | Vaka analizi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Bilgin, R. (2022). Boşanmanın Çocuklar Üzerindeki Etkileri-Psikososyolojik Bir Yaklaşım. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Gündüzalp, İ. (2018). Boşanma Psikolojisi ve Danışmanlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Korkut, G. (2019). Boşanmada Psikolojik İlk Yardım. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Nazlı, S. (2022). Boşanma Danışmanlığı Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık. Şen, B. (2015). Boşanma Arabuluculuğu. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Til Öğüt, D. (2021). Boşanma ve Ebeveynlik. İstanbul: Varlık Yayınları. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sunum,Rapor Hazırlama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 30 | Proje | 1 | 40 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 30 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 3 | 22 | 66 | Toplam İş Yükü | | | 122 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |