Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kariyer gelişimini dinamik bir süreç olarak ele alır 2) Yaşam boyu kariyer gelişimi konusunda benimsenecek yaklaşım ve yardım hizmetlerini bilir 3) Eğitim ve endüstri kurumlarında uygulanabilecek stratejileri bilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders, danışanların yaşamları boyunca kariyer gelişimlerini yönetmelerine yardımcı olmak için psikolojik danışman adaylarına kariyer danışmanlığı becerileri kazandırmayı hedefler. Ders kapsamında ele alınacak konular arasında mesleki ilgi ve değerlerin keşfi, kariyer hedefleri belirleme, iş arama becerileri, özgeçmiş hazırlama, mülakat teknikleri, ağ oluşturma ve kariyer planlaması stratejileri gibi konular yer alır. Öğrenciler ayrıca, danışan odaklı bir yaklaşım ve etik ilkeleri içeren kariyer danışmanlığı süreçleri hakkında bilgi edineceklerdir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri
2. Hafta
Yaşam boyu rehberlik bakış açısı
3. Hafta
Yaşam boyu gelişimde meslekler
4. Hafta
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşam boyu rehberlik çalışmaları
5. Hafta
21.yüzyıl için kariyer rehberliği
6. Hafta
Destekleyici kariyer rehberliği hizmetleri
7. Hafta
Yaşam boyu kariyer gelişiminde yaklaşım ve yardım hizmetleri
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Okullarda kariyer rehberliği
10. Hafta
Okulda/eğitimde tutunmayı destekleme
11. Hafta
Okul dışı kariyer rehberliği destek uygulamaları
12. Hafta
Eğitimden kopanları destekleyici uygulamalar
13. Hafta
Eğitim ve endüstri kurumlarında uygulanabilecek stratejiler
14. Hafta
Eğitim ve endüstri kurumlarında uygulanabilecek stratejiler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Zorunlu Kaynaklar Niles, S. G.,& Harris-Bowlsbey, J. (2013). 21. yüzyılda kariyer gelişimi müdahaleleri.Ankara: Nobel. Özyürek, R. (2013). Kariyer psikolojik danışmanlığı kuramları: Çocuk ve ergenler için kariyer rehberliği uygulamaları. Ankara: Nobel. Yaşam boyu rehberlik Politikaları: Yürütülmekte olan Çalışma,Avrupa Yaşam Boyu Rehberlik Politika Ağı 2009?10 çalışması ile ilgili bir rapor. Önerilen Kaynaklar Amundson N.E.,Poehnell G., & Pattern M. (2005). Mesleki teleskop: Kendine ve etrafa bakmak, karar vermek (Çev. Fidan Korkut Owen). Ankara: Anı
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
10
10
Toplam İş Yükü
118
Toplam İş Yükü / 30
3,93
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ