Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
OKULLARDA RUH SAĞLIĞI PDR429 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çocuk ve ergen ruh sağlığının temel bileşenlerini fark eder.
2) Okullarda karşılaşılabilecek uyum problemlerinin çözüm süreçlerinde aktif rol alabilir.*
3) Psikolojik danışma sürecinde ruh sağlığı sorunlarını kavramsallaştırır.
4) Psikolojik danışma sürecinde karşılaşabileceği ruh sağlığı sorunlarına
ilişkin kuramsal temele dayalı olarak vaka kavramsallaştırma süreci planlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin geleceğin psikolojik danışmanları olarak en sık istihdam alanları olan okul psikolojik danışmanlığı bağlamında sık karşılaşılabilecek vakalar temelli olarak ruh sağlığı sorunları ve uyum problemlerini fark etmesi, uygun müdahale ya da yönlendirme yaklaşımlarının belirlenmesi, seçilmesi ve uygulama becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu derste, çocuk ve ergen ruh sağlığı,okulda karşılaşılabilecek uyum problemleri ve bu problemlerin çözümlenmesinde kullanılabilecek psikolojik danışma kuramlarının entegrasyonu yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri
2. Hafta Okulda Ruh Sağlığının Yeri ve Önemi
3. Hafta Okul Temelli Ruh Sağlığı Yaklaşımları / Okullarda Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma
4. Hafta Okul Öncesi Dönemde Ruh Sağlığı Hizmeti ve Sık Karşılaşılan Davranış/Uyum Problemleri
5. Hafta İlkokul Dönemde Ruh Sağlığı Hizmeti ve Sık Karşılaşılan Davranış/Uyum Problemleri
6. Hafta Ortaokul Dönemde Ruh Sağlığı Hizmeti ve Sık Karşılaşılan Davranış/Uyum Problemleri
7. Hafta Lise Dönemde Ruh Sağlığı Hizmeti ve Sık Karşılaşılan Davranış/Uyum Problemleri
8. Hafta Ara Sınav Haftası
9. Hafta Okullarda Sık Karşılaşılan Davranış ve Uyum Problemlerine Yönelik Müdahale Planı Sunumları
10. Hafta Okullarda Sık Karşılaşılan Davranış ve Uyum Problemlerine Yönelik Müdahale Planı Sunumları
11. Hafta Okullarda Sık Karşılaşılan Davranış ve Uyum Problemlerine Yönelik Müdahale Planı Sunumları
12. Hafta Okullarda Sık Karşılaşılan Davranış ve Uyum Problemlerine Yönelik Müdahale Planı Sunumları
13. Hafta Okullarda Sık Karşılaşılan Davranış ve Uyum Problemlerine Yönelik Müdahale Planı Sunumları
14. Hafta Okullarda Sık Karşılaşılan Davranış ve Uyum Problemlerine Yönelik Müdahale Planı Sunumları
15. Hafta Final Haftası
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Uçar, S. (2021). Okullarda Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel.
2. Aypay, A. & Durmuş, E. (2021). Okulda Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel.
3. Kuzucu, Y. (2016). Küçükler için büyüklere: çocuk ve ergen ruh sağlığı. egem Akademi.
4. Bakırcıoğlu, R. (2015). Çocuk ve ergende ruh sağlığı. Anı Yayıncılık.
5. Işık, Ş., & Tekinalp, B. E. (2016). Vaka kavramsallaştırma. Pegem Akademi.
6. Morrison, J. (2016). DSM-5?i Kolaylaştıran Klinisyenler İçin Tanı Rehberi Ciltli. Nobel Yayın.
7. Siyez, D. M. (2012). Ergenlerde problem davranışlar: okul temelli önleme çalışmaları ile ilgili uygulama örnekleri. Pegem Akademi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım, Tartışma, Rapor Hazırlama, Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık8540
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler133
Toplam İş Yükü128
Toplam İş Yükü / 304,26
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X     X
P3    X    
P4       
P5       
P6    X     X
P7      X  
P8       
P9       
P10  X   X   X   X