DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çocuk ve ergen ruh sağlığının temel bileşenlerini fark eder. 2) Okullarda karşılaşılabilecek uyum problemlerinin çözüm süreçlerinde aktif rol alabilir.* 3) Psikolojik danışma sürecinde ruh sağlığı sorunlarını kavramsallaştırır. 4) Psikolojik danışma sürecinde karşılaşabileceği ruh sağlığı sorunlarına ilişkin kuramsal temele dayalı olarak vaka kavramsallaştırma süreci planlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu dersi alan öğrencilerin geleceğin psikolojik danışmanları olarak en sık istihdam alanları olan okul psikolojik danışmanlığı bağlamında sık karşılaşılabilecek vakalar temelli olarak ruh sağlığı sorunları ve uyum problemlerini fark etmesi, uygun müdahale ya da yönlendirme yaklaşımlarının belirlenmesi, seçilmesi ve uygulama becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu derste, çocuk ve ergen ruh sağlığı,okulda karşılaşılabilecek uyum problemleri ve bu problemlerin çözümlenmesinde kullanılabilecek psikolojik danışma kuramlarının entegrasyonu yer almaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri | 2. Hafta | Okulda Ruh Sağlığının Yeri ve Önemi | 3. Hafta | Okul Temelli Ruh Sağlığı Yaklaşımları / Okullarda Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma | 4. Hafta | Okul Öncesi Dönemde Ruh Sağlığı Hizmeti ve Sık Karşılaşılan Davranış/Uyum Problemleri | 5. Hafta | İlkokul Dönemde Ruh Sağlığı Hizmeti ve Sık Karşılaşılan Davranış/Uyum Problemleri | 6. Hafta | Ortaokul Dönemde Ruh Sağlığı Hizmeti ve Sık Karşılaşılan Davranış/Uyum Problemleri | 7. Hafta | Lise Dönemde Ruh Sağlığı Hizmeti ve Sık Karşılaşılan Davranış/Uyum Problemleri | 8. Hafta | Ara Sınav Haftası | 9. Hafta | Okullarda Sık Karşılaşılan Davranış ve Uyum Problemlerine Yönelik Müdahale Planı Sunumları | 10. Hafta | Okullarda Sık Karşılaşılan Davranış ve Uyum Problemlerine Yönelik Müdahale Planı Sunumları | 11. Hafta | Okullarda Sık Karşılaşılan Davranış ve Uyum Problemlerine Yönelik Müdahale Planı Sunumları | 12. Hafta | Okullarda Sık Karşılaşılan Davranış ve Uyum Problemlerine Yönelik Müdahale Planı Sunumları | 13. Hafta | Okullarda Sık Karşılaşılan Davranış ve Uyum Problemlerine Yönelik Müdahale Planı Sunumları | 14. Hafta | Okullarda Sık Karşılaşılan Davranış ve Uyum Problemlerine Yönelik Müdahale Planı Sunumları | 15. Hafta | Final Haftası |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Uçar, S. (2021). Okullarda Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel. 2. Aypay, A. & Durmuş, E. (2021). Okulda Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel. 3. Kuzucu, Y. (2016). Küçükler için büyüklere: çocuk ve ergen ruh sağlığı. egem Akademi. 4. Bakırcıoğlu, R. (2015). Çocuk ve ergende ruh sağlığı. Anı Yayıncılık. 5. Işık, Ş., & Tekinalp, B. E. (2016). Vaka kavramsallaştırma. Pegem Akademi. 6. Morrison, J. (2016). DSM-5?i Kolaylaştıran Klinisyenler İçin Tanı Rehberi Ciltli. Nobel Yayın. 7. Siyez, D. M. (2012). Ergenlerde problem davranışlar: okul temelli önleme çalışmaları ile ilgili uygulama örnekleri. Pegem Akademi. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım, Tartışma, Rapor Hazırlama, Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Proje | 1 | 50 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 8 | 5 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 3 | 3 | Toplam İş Yükü | | | 128 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,26 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |