Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AFET PSİKOLOJİSİ PDR427 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Afet ve travma ile travmatik yaşam olaylarının doğasını kavramak.
2) Travma sonrası stres bozukluğu ve travmatik olayın hemen sonrası görülen olağandışı tepkiler ile deprem ve travma sonrası stres bozukluğu ilişkisi anlamak.
3) Yardım çalışanları olarak travmanın dalga
etkisinden (ikincil travmatik stres) korunma yollarını öğrenmek.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı öğrencilerin afet psikolojisi temel bilgilerini genel hatlarıyla öğrenmesi, afet ve acil durum psikolojisini kavrayabilmesidir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1. Derse Giriş, Dersin Tanıtımı
2. Hafta 2. Afet Psikolojisine Giriş, Genel Tanımlar
3. Hafta 3. Afet Psikolojisi Tarihi
4. Hafta 4. Afetlerde Psikososyal Uygulamalarda Temel İlkeler
5. Hafta 5. Çocuk ve Ergenlerin Afet Karşısındaki Psikolojik Tepkileri
6. Hafta 6. Çocuk ve Ergenlerde Risk Etkenleri ve Koruyucu Etkenler
7. Hafta 7. Çocuk ve Ergenlerde Müdahale Yaklaşımları
8. Hafta 8. Afetlerin Yetişkinler Üzerindeki Psikososyal Etkileri
9. Hafta 9. Travma Sonrası Stres ve Diğer Olumsuz Psikolojik Etkiler
10. Hafta 10. Olumlu Psikolojik Etkiler: Travma Sonrası Gelişim ve Psikolojik Dayanıklılık
11. Hafta 11. Afetlerde Yardım Çalışanları: İkincil Travmatik Stres
12. Hafta 12. Afetlerde Yardım Çalışanları: İkincil Travmatik stres Belirtileri ve Başa Çıkma
13. Hafta 13. Afetlerin Akut Dönem Psikolojik Etkilerine Yönelik Psikososyal Müdehale Yaklaşımları
14. Hafta 14. Genel Değerlendirme ve Dersin Sonlandırılması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Karancı, N. ve İkizer, G. (2017). Afet Psikolojisi:Tarihçe, Temel İlkeler ve Uygulamalar. Turkiye Klinikleri Journal of Psychology- Special Topics, 2(3), 163-171.
2. Gökler Danışman, I. ve Okay, D. (2017). Afetlerin Çocuk ve Ergenler
Üzerindeki Etkileri ve Müdahale Yaklaşımları. Turkiye Klinikleri Journal of Psychology- Special Topics, 2(3), 189-197.
3. İkizer, G. ve Gül, E. (2017). Afetlerin Yetişkinler Üzerindeki Psikososyal Etkileri. Turkiye Klinikleri Journal of Psychology- Special Topics, 2(3), 172-179.
4. Gökçe, G. ve Yılmaz, B. (2017). Afetlerde Yardım Çalışanları: İkincil Travmatik Stres ve Başa Çıkma: Turkiye Klinikleri Journal of Psychology- Special Topics, 2(3), 198-204.
5. Işıklı, S. ve Tüzün, Z. (2017). Afetlerin Akut Dönem Psikolojik Etkilerine Yönelik Psikososyal Müdahale Yaklaşımları. Türkiye Klinikleri Journal of Psychology- Special Topics, 2(3), 180-188.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev220
Proje110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi11010
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati31442
Ara Sınava Hazırlık188
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler31648
Toplam İş Yükü111
Toplam İş Yükü / 303,7
Dersin AKTS Kredisi4
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2     
P3     
P4     
P5     
P6    X   X
P7     
P8     
P9     
P10    X   X