Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) PDR alanının farklı temel bilimler ve uygulamalı bilimler ile olan çok boyutlu ilişkisini kavrar. 2) PDR alanının farklı alt alanları için farklı disiplinler arası işbirlikleirnin, ekip çalışmalarının önemi ve gereğini fark eder. 3) PDR alanı için tüm alt alanalarında mesleki rol ve sınırlılıkları dahilinde araştırma ve ugulama amaçlı işbirliklerini planma, uygulama ve değerlendirmeye yönelik ilke ve teknkileri bilir ve kullanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Gelişim Psikolojisi 1
Gelişim Psikolojisi 2
Araştırma Yöntemleri ve Etik
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin PDR alanının temel bilimlerle ve uygulamalı alanlarla olan ilişkisini, araştırma ve uygulma işbirliğinin tanımalrı, farklı araştırma ve hizmet alanları ile çalışmanın işlevini ve ekip çalışmasının önemini fark etmeleri beklenmektedir.Bu derste eğitm, psikoloji, sosyoloji, felsefe, sağlık, sosyal hizmet, edebiyat, iletişim-medya, endüstrü, insan kaynakları vb. disiplinlerle PDR alanının araştırma ve uygulama bağlamında, işbirliklerini planlama, uygulmaam ve değerldnirme bcerileri ve örnekleri yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş-Dersin Tanıtımı-Temel kavramlar
2. Hafta
Disiplinler arası çalışmanın felsefi ve tarihsel tememelleri: PDR araştırma ve uygulamaları
3. Hafta
Eğitim alanında PDR için disiplinler arası-multidisipliner araştırma ve uygulamalar
4. Hafta
Eğitim alanında PDR için disiplinler arası-multidisipliner araştırma ve uygulamalar
5. Hafta
Sağlık alanında PDR için disiplinler arası -multidisipliner araştırma ve uygulamalar
6. Hafta
Sağlık alanında PDR için disiplinler arası - multidispliner araştırma ve uygulamalar
7. Hafta
Sosyal hizmet alanında PDR için disiplinler arası-multidispliner araştırma ve uygulamalar
8. Hafta
Ara sınav haftası
9. Hafta
Güzel sanatlar, spor ve müzik alanları ve PDR alt alanları için disiplinler arası-multidisipliner araştırma ve uygulamlar
10. Hafta
Teknoloji lanında PDR için disiplinler arası ve multidisipliner araştırma ve uygulamlar
11. Hafta
Endüstri alanında PDR için disiplinler arası - muştidisipliner araştırma ve uygulamalar
12. Hafta
Özel gereksinimli bireylere yönelik PDR hizmetleri kapsamında disiplinler arası-mltidisipliner araştırma ve uygulamlar
13. Hafta
Proje sunumları ve tartışmalar-değerlendirme
14. Hafta
Proje sunumları ve tartışmalar-değerlendirme.Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. İnci, S. Ve Kaya, V.H. (2022) Eğitimde multidisipliner, disiplinlerarası ve Transdisipliner kavramları. Milli Eğitim. 51(235) 2757-2772. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1670020 2. Turna, Ö. Ve Bolat, M. (2015).Eğitimde Disiplinlerarası Yaklaşımın Kullanıldığı Tezlerin Analizi . Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 34 (1). 35-55. 3. Disiplinlerarsı sosyal ağ çalışmaları (2023) (Ed.Nihal Acar) .Nobel Akademik Yayıncılık. 4. Turan, M. (2021). Afet Yönetiminde Disiplinlerarası Çalışmalar. Gazi Kitabevi 5. Eğitimde iyi Örnekler -Disiplinleraarsı Oyunlaştırma. (2020) https://www.youtube.com/watch?v=kB5-vmJedz8 6. Disiplinlerarsı ve Kazanım Odaklı Oyunlar (2022) Kolektif-Eğiten Kitap 7. Tarakçı, İ.E. (2023). Disiplinlerarası Yaklaşımlarla Kadın Çalışmaları-2. (2023). (n.p.): Efe Akademi Yayınları. 8. Tarakçı, İ.E. ve Göktaş, B. (2019). Sosyal Bilimlerde Disiplinler Arası çalışmalar.İmaj Yayıncılık. 9. Multidisipliner Perspektiften Ruh Sağlığı Boyutuyla Çocukluk ve Gençlik. (2022). (n.p.): Efe Akademi Yayınları. 10. Domaç, S., Akı, E. ve Uyanık, M. (2014) Disiplinlerarası Eğitimin Sağlık ve Sosyal Bakım Çalışanları İçin Önemi . Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 2(1) 2014, 29?34. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/388640 11. Disiplinlerarası Yaklaşım ve Eğitime Yansımalar (2023) (Ed. Mehmet Akif Sözer ve Burcu Sel).Pegem Akademi. 12. Pakyürek, G. (2013). Bilişsel bilimlerde disiplinlerarası yaklaşımın tarihsel ve felsefi kökenleri. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 30 (2) 161-172 13. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=24736&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 14. https://pdr.org.tr/2020/12/22/ruh-sagligi-meslekleri-ve-gorev-tanimlari/ 15. https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_08/14231603_Rehberlik_ve_Psikolojik_DanYYma_Hizmetleri_YonetmeliYi_2.pdf 16. https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2024_02/29172628_20242028mebstratejikplan.pdf
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
50
Ödev
1
20
Proje
1
30
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
13
3
39
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
1
20
20
Proje
1
30
30
Toplam İş Yükü
114
Toplam İş Yükü / 30
3,8
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ