Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PDR'DE DİSİPLİNLERARASI ÇALIŞMALAR PDR426 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) PDR alanının farklı temel bilimler ve uygulamalı bilimler ile olan çok boyutlu ilişkisini kavrar.
2) PDR alanının farklı alt alanları için farklı disiplinler arası işbirlikleirnin, ekip çalışmalarının önemi ve gereğini fark eder.
3) PDR alanı için tüm alt alanalarında mesleki rol ve sınırlılıkları dahilinde araştırma ve ugulama amaçlı işbirliklerini planma, uygulama ve değerlendirmeye yönelik ilke ve teknkileri bilir ve kullanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERGelişim Psikolojisi 1 Gelişim Psikolojisi 2 Araştırma Yöntemleri ve Etik
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin PDR alanının temel bilimlerle ve uygulamalı alanlarla olan ilişkisini, araştırma ve uygulma işbirliğinin tanımalrı, farklı araştırma ve hizmet alanları ile çalışmanın işlevini ve ekip çalışmasının önemini fark etmeleri beklenmektedir.Bu derste eğitm, psikoloji, sosyoloji, felsefe, sağlık, sosyal hizmet, edebiyat, iletişim-medya, endüstrü, insan kaynakları vb. disiplinlerle PDR alanının araştırma ve uygulama bağlamında, işbirliklerini planlama, uygulmaam ve değerldnirme bcerileri ve örnekleri yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş-Dersin Tanıtımı-Temel kavramlar
2. Hafta Disiplinler arası çalışmanın felsefi ve tarihsel tememelleri: PDR araştırma ve uygulamaları
3. Hafta Eğitim alanında PDR için disiplinler arası-multidisipliner araştırma ve uygulamalar
4. Hafta Eğitim alanında PDR için disiplinler arası-multidisipliner araştırma ve uygulamalar
5. Hafta Sağlık alanında PDR için disiplinler arası -multidisipliner araştırma ve uygulamalar
6. Hafta Sağlık alanında PDR için disiplinler arası - multidispliner araştırma ve uygulamalar
7. Hafta Sosyal hizmet alanında PDR için disiplinler arası-multidispliner araştırma ve uygulamalar
8. Hafta Ara sınav haftası
9. Hafta Güzel sanatlar, spor ve müzik alanları ve PDR alt alanları için disiplinler arası-multidisipliner araştırma ve uygulamlar
10. Hafta Teknoloji lanında PDR için disiplinler arası ve multidisipliner araştırma ve uygulamlar
11. Hafta Endüstri alanında PDR için disiplinler arası - muştidisipliner araştırma ve uygulamalar
12. Hafta Özel gereksinimli bireylere yönelik PDR hizmetleri kapsamında disiplinler arası-mltidisipliner araştırma ve uygulamlar
13. Hafta Proje sunumları ve tartışmalar-değerlendirme
14. Hafta Proje sunumları ve tartışmalar-değerlendirme.Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. İnci, S. Ve Kaya, V.H. (2022) Eğitimde multidisipliner, disiplinlerarası ve Transdisipliner kavramları. Milli Eğitim. 51(235) 2757-2772. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1670020
2. Turna, Ö. Ve Bolat, M. (2015).Eğitimde Disiplinlerarası Yaklaşımın Kullanıldığı Tezlerin Analizi . Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 34 (1). 35-55.
3. Disiplinlerarsı sosyal ağ çalışmaları (2023) (Ed.Nihal Acar) .Nobel Akademik Yayıncılık.
4. Turan, M. (2021). Afet Yönetiminde Disiplinlerarası Çalışmalar. Gazi Kitabevi
5. Eğitimde iyi Örnekler -Disiplinleraarsı Oyunlaştırma. (2020) https://www.youtube.com/watch?v=kB5-vmJedz8
6. Disiplinlerarsı ve Kazanım Odaklı Oyunlar (2022) Kolektif-Eğiten Kitap
7. Tarakçı, İ.E. (2023). Disiplinlerarası Yaklaşımlarla Kadın Çalışmaları-2. (2023). (n.p.): Efe Akademi Yayınları.
8. Tarakçı, İ.E. ve Göktaş, B. (2019). Sosyal Bilimlerde Disiplinler Arası çalışmalar.İmaj Yayıncılık.
9. Multidisipliner Perspektiften Ruh Sağlığı Boyutuyla Çocukluk ve Gençlik. (2022). (n.p.): Efe Akademi Yayınları.
10. Domaç, S., Akı, E. ve Uyanık, M. (2014) Disiplinlerarası Eğitimin Sağlık ve Sosyal Bakım Çalışanları İçin Önemi . Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 2(1) 2014, 29?34. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/388640
11. Disiplinlerarası Yaklaşım ve Eğitime Yansımalar (2023) (Ed. Mehmet Akif Sözer ve Burcu Sel).Pegem Akademi.
12. Pakyürek, G. (2013). Bilişsel bilimlerde disiplinlerarası yaklaşımın tarihsel ve felsefi kökenleri. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 30 (2) 161-172
13. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=24736&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5
14. https://pdr.org.tr/2020/12/22/ruh-sagligi-meslekleri-ve-gorev-tanimlari/
15. https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_08/14231603_Rehberlik_ve_Psikolojik_DanYYma_Hizmetleri_YonetmeliYi_2.pdf
16. https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2024_02/29172628_20242028mebstratejikplan.pdf

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Ödev120
Proje130
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati13339
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler12020
Proje13030
Toplam İş Yükü114
Toplam İş Yükü / 303,8
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2     
P3  X   X   X
P4    X   X
P5     
P6     
P7    X   X
P8     
P9    X   X
P10