Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PDR'DE KURUM DENEYİMİ PDR425 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları hakkında bir anlayış kazanır.
2) Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında kullanılan test ve test-dışı tekniklerinin özelliklerini bilir.
3) Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında kullanılan müdahale yöntemlerini bilir.
4) Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında yer alır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIÇeşitli kurum ve kuruluşların (eğitim, sağlık ve endüstri) psikolojik danışma ve rehberlik birimlerinde psikolojik danışma ve rehberlik deneyimi kazanma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Çeşitli Kurumlarda Yürütülen Rehberlik ve Psikolojik Danışma Çalışmaları
2. Hafta Çeşitli Kurumlarda Yürütülen Rehberlik ve Psikolojik Danışma Çalışmaları
3. Hafta Çeşitli Kurumlarda Yürütülen Rehberlik ve Psikolojik Danışma Çalışmaları
4. Hafta Okul psikolojik danışma ve rehberlik test dışı uygulamalarına katılma
5. Hafta Okul psikolojik danışma ve rehberlik aktivitelerinden test tekniklerini uygulama aktivitelerine katılma
6. Hafta Okul psikolojik danışma ve rehberlik aktivitelerine katılma
7. Hafta Test ve Test-Dışı Tekniklerin Gözden Geçirilmesi
8. Hafta Test ve Test-Dışı Tekniklerin Gözden Geçirilmesi
9. Hafta Test-Dışı Teknik Uygulaması
10. Hafta Test-Dışı Teknik Uygulaması
11. Hafta Test-Dışı Teknik Uygulaması
12. Hafta Test Uygulaması
13. Hafta Test uygulaması
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCansever, G. (1982). Klinik Psikolojide Değerlendirme Yöntemleri. İstanbul: Gözlem Matbaacılık.
Erkan, S. (1995). Örnek Grup Rehberliği Etkinlikleri. Ankara : Pegem Yayınları.
Özçelik, D.A. (1981). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (5.Baskı). Ankara : Meso Yayınevi.
Kuzgun, Y. (1991). Üniversiteler, Yükseköğretim Programları ve Meslekler Rehberi. Ankara : ÖSYM Yayınları, No : 0015.
İş ve İşçi Bulma Kuruma (1998). Meslekler Rehberi. Ankara : MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
Kuzgun, Y. (1988). Kendini Değerlendirme Envanteri El Kitabı. Ankara : ÖSYM Yayınları.
Özgüven, E. (1996). Görüşme; İlke ve Teknikleri. Ankara : İleri Matbaası.
Usluer, E. (1998). Meslek İnceleme Kılavuzu. Ankara : MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
Özgüven, E. (1999). Hacettepe Kişilik Envanteri. Ankara : PDRM Yayınları.
(1998). Bireyi Tanıma Teknikleri. Ankara : PDREM Yayınları.
(1994). Psikolojik Testler. Ankara : PDREM Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev150
Uygulama/Pratik150
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X    
P2       
P3       
P4    X    
P5    X    
P6  X   X   X   X
P7  X      
P8       
P9       
P10  X   X   X