DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Konsültasyonu kavram olarak açıklayabilir 2) Konsültasyon hizmetinin bileşenlerini açıklayabilir 3) RPD alanında kullanılan konsültasyon modellerini bilir 4) Çalışma alanlarına göre konsültasyon hizmet türlerini açıklayabilir 5) Duruma uygun konsültasyon modelini seçebilir 6) Konsültasyon hizmetleri ile ilgili örnek çalışmaları grup içinde yürütebilir 7) Konsültasyon hizmetlerinin etkililiğini değerlendirebilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma |
DERS TANIMI | Bu ders okul danışmanlığı ve konsültasyon hizmetleri, konsültasyon ilke ve teknikleri; ailelere ve öğretmenlere yönelik konsültasyon hizmetlerinin uygulanması, konsültasyon hizmetleri ile ilgili etkililik çalışmalarının incelenmesi, okul yönetimi ile iş birliği konularını içermektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma, dersin amaç ve hedefleri | 2. Hafta | Konsültasyon genel tanımları, RPD hizmetlerindeki yeri ve önemi | 3. Hafta | Konsültasyon veren meslek elemanının özellikleri, konsültasyon sürecinin aşamaları ve konsültasyonda etik konular | 4. Hafta | Konsültasyon modelleri ve uygulamaları | 5. Hafta | Konsültasyon modelleri ve uygulamaları | 6. Hafta | Konsültasyon modelleri ve uygulamaları | 7. Hafta | Konsültasyon modelleri ve uygulamaları | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Bireysel konsültasyon | 10. Hafta | Öğretmenlerle, ebeveyn ve aile ile konsültasyon süreci | 11. Hafta | Diğer profesyonellerle konsültasyon | 12. Hafta | Konsültasyon vaka çalışmaları | 13. Hafta | Konsültasyon vaka çalışmaları | 14. Hafta | Konsültasyon vaka çalışmaları | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Akman,Y. (2002). Okullarda konsültasyon çalışmaları ve ruh sağlığı konsültasyon modeli. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi,18, 7-13. 2. Dinkmeyer, C. ve Carlson, J. (2006). Consultation: Creating school based interventions. Philadelphia: Brunner Routledge. Önerilen Kaynaklar 1. Sears, R. W., Rudisill, J.R., & Mason-Sears, C. (2006). Consultation skills for mental health professionals. New Jersey: John Wiley & Sons
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Anlatım,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Proje | 1 | 60 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 14 | 14 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 122 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |