Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Güdülenme psikolojisinin tarihsel gelişimini bilir 2) Güdülenmeyi açıklayan farklı kuramsal yaklaşımları açıklar 3) Güdülenmenin eğitim ve öğrenme sürecindeki yerini açıklar 4) Farklı güdülenme kuramlarını öğrenme süreçlerinde kullanmayı bilir 5) Öğrenme ortamlarındaki güdülenme sorunlarına ilişkin çözüm önerilerini bilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Güdülünme psikolojisinin tarihsel gelişimini açıklayarak, güdülenme süreçleri, güdülenme kuramları ve bu kuramların eğitsel uygulamalarını bilme.
Güdülenme kuramlarının öğrenme sürecine ilişkin sonuçları
12. Hafta
Öğrenci bağlılığı
13. Hafta
Eğitimde güdülenmenin kullanımı
14. Hafta
Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Avcı, Ö. ve Ayyıldız, E. (2020). Eğitimde Motivasyon Kuramsal Arka Plan, Gelişimsel Dönemler ve Öğrenme ? Öğretme. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Günüç, S. (2020). Üniversitelerde öğrenci bağlılığı (No. 6). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2017). Self-determination theory: Basic psychological needs in motivation, development, and wellness. Guilford publications. Viau, R. (2015). Okulda motivasyon okulda güdüleme ve güdülenmeyi öğrenme. (Çev.Budak, Y.). Ankara: Anı Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
2
24
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
12
3
36
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
1
18
18
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ