Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE GÜDÜLENME PDR332 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Güdülenme psikolojisinin tarihsel gelişimini bilir
2) Güdülenmeyi açıklayan farklı kuramsal yaklaşımları açıklar
3) Güdülenmenin eğitim ve öğrenme sürecindeki yerini açıklar
4) Farklı güdülenme kuramlarını öğrenme süreçlerinde kullanmayı bilir
5) Öğrenme ortamlarındaki güdülenme sorunlarına ilişkin çözüm önerilerini bilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIGüdülünme psikolojisinin tarihsel gelişimini açıklayarak, güdülenme süreçleri, güdülenme kuramları ve bu kuramların eğitsel uygulamalarını bilme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri
2. Hafta Güdülenmenin Tanımı ve Kapsamı
3. Hafta Güdülenme Araştırmaları
4. Hafta Güdülenme Araştırmaları
5. Hafta Güdülenme kuramları (Amaç, duygu,ihtiyaç,değer,dürtü kuramları)
6. Hafta Güdülenme kuramları (Amaç, duygu,ihtiyaç,değer,dürtü kuramları)
7. Hafta Güdülenme kuramları (Amaç, duygu,ihtiyaç,değer,dürtü kuramları)
8. Hafta Ara Sınav Haftası
9. Hafta Öz-Belirleme Kuramı
10. Hafta Öz-Belirleme Kuramı
11. Hafta Güdülenme kuramlarının öğrenme sürecine ilişkin sonuçları
12. Hafta Öğrenci bağlılığı
13. Hafta Eğitimde güdülenmenin kullanımı
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAvcı, Ö. ve Ayyıldız, E. (2020). Eğitimde Motivasyon Kuramsal Arka Plan, Gelişimsel Dönemler ve Öğrenme ? Öğretme. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Günüç, S. (2020). Üniversitelerde öğrenci bağlılığı (No. 6). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2017). Self-determination theory: Basic psychological needs in motivation, development, and wellness. Guilford publications.
Viau, R. (2015). Okulda motivasyon okulda güdüleme ve güdülenmeyi öğrenme. (Çev.Budak, Y.). Ankara: Anı Yayıncılık.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12224
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati12336
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar000
Final Sınavı111
Ödevler11818
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1      X   X   X
P2         
P3  X   X      
P4         
P5         
P6        X  
P7         
P8         
P9         
P10        X