DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bedensel, duygusal ve toplumsal açıdan sağlığının korunması ve geliştirilmesi için gerekli olan cinsel sağlık bilgilerini öğrenir 2) Üreme sağlığı ile ilgili bilgi sahibi olur. 3) Cinsel sağlık bilgisi ve gelişimi ile ilgili olumlu tutum ve değerler geliştirir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Bedensel, duygusal ve toplumsal açıdan sağlığının korunması ve geliştirilmesi için gerekli olan cinsel bilgiler; yanlış bilgiler ve inanışlar; önlemler; cinsel davranışlar; tutum ve değer oluşturma; karar verme; güvenli cinsel davranışlar |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | 1. Cinsel Sağlık Eğitimine Giriş ve Tanışma | 2. Hafta | 2. Temel Kavramlar ve Toplumsal Cinsiyet-I | 3. Hafta | 3. Temel Kavramlar ve Toplumsal Cinsiyet-II | 4. Hafta | 4. Cinsel Gelişim | 5. Hafta | 5. Cinsel Sağlık, Üreme Sağlığı Haklar ve Vücudumuzu Tanıyalım-I (SGYD) | 6. Hafta | 6. Cinsel Sağlık, Üreme Sağlığı Haklar ve Vücudumuzu Tanıyalım-II (SGYD) | 7. Hafta | 7. Güvenli Cinsellik - İstenmeyen Gebeliği Önleyici Yöntemler ve Erken Gebelik (SGYD) | 8. Hafta | 8. Ara Değerlendirme | 9. Hafta | 9. Cinsel İstismar ve Önlenmesi | 10. Hafta | 10. Cinsel İşlev Bozuklukları | 11. Hafta | 11. Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar-HIV&AIDS (SGYD) | 12. Hafta | 12. Cinsellik Eğitimi I Örnek Eğitim Malzemeleri | 13. Hafta | 13. Cinsellik Eğitimi-II (TAP Vakfı) | 14. Hafta | 14. Türk PDR Derneği Cinsellik Eğitimi Çalışma Grubu | 15. Hafta | 15. Final Sınavları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Artan, İ.(2018) (Ed) Cinsel gelişim ve eğitim, Ankara: Hedef Yayıncılık.
Bulut, A. (Ed.). (2021). Öğretmen ve öğretmen adayları için cinsel sağlık bilgileri eğitimi. İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı & Aba Yayın.
Bora, A. ve İnce, Ş. (Ed). (2021). Toplumsal cinsiyet eşitliği. Hacettepe Üniversitesi Kadın Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi.
Ergenlik Dönemi Değişim Projesi, ERDEP Öğretmen, Öğrenci Kitabı, MEB ve Procter&Gamble.
Ersanlı, K. ve Kumcağız, H. (2016) Cinsel sağlık eğitimi, Ankara: Pegem Akademi.
http://www.tapv.org.tr/content/file/Kitaplar/Kitap_CinsellikCinselEgitimKonferansi.pdf
http://sagliktagenc.org/zile/uploads/2018/01/UNESCO-CSE_Report_2015_Turkce.pdf
ergengelisimi.org (Kayıt olunması beklenmektedir)
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 3 | 36 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 21 | 21 | Ders Saati | 12 | 3 | 36 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 21 | 21 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 4 | 4 | Toplam İş Yükü | | | 120 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |