Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR VE PSİKOLOJİK DANIŞMA PDR327 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Özel yetenekli çocukların gelişimsel özelliklerini açıklar.
2) Özel yetenekli çocukların akademik özelliklerini açıklar.
3) Özel yetenekli çocuklara ve ailelerine yönelik verilecek rehberlik ve psikolojik danışmanlık sürecinde dikkat edilecek ögeleri açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu derste özel yetenekli çocukların gelişimsel ve akademik özellikleri ile bu çocuklara ve ailelerine yönelik verilecek psikolojik danışmanlık ve rehberlik hizmetleri ile ilgili dikkat edilecek hususlar incelenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Zeka kuramları
2. Hafta Zeka kuramları(devam)
3. Hafta Yetenek ve Zekanın değerlendirilmesi
4. Hafta Yetenek ve Zekanın değerlendirilmesi (devam)
5. Hafta Özel yetenekli çocukların gelişimsel özellikleri
6. Hafta Özel yetenekli çocukların gelişimsel özellikleri (devam)
7. Hafta Özel yetenekli çocukların akademik özellikleri
8. Hafta Özel yetenekli çocukların akademik özellikleri (devam)
9. Hafta Özel yetenekli çocukların eğitim ortamları
10. Hafta Özel yetenekli çocuklarda eğitimsel uyarlamalar
11. Hafta Özel yetenekli çocuklara rehberlik ve psikolojik danışmanlık uygulamaları
12. Hafta Özel yetenekli çocuklara rehberlik ve psikolojik danışmanlık uygulamaları (devam)
13. Hafta Özel yetenekli çocukların ailelerine yönelik rehberlik ve psikolojik danışmanlık uygulamaları
14. Hafta Özel yetenekli çocukların ailelerine yönelik rehberlik ve psikolojik danışmanlık uygulamaları (devam)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÜstün zekalı ve yeteneklilerin eğitimi/Education of the Gifted and Talented, Sylvia B. Rimm, Del Siegle, Gary A. Davis Editör: Mustafa Serdar Köksal, Nobel Akademi
Özel Yeteneklilerin Eğitimi Tarihi, A. Faruk Levent, Nobel Akademi
Kuramdan Uygulamaya Zeka ve Üstün Zeka, Feyzullah Şahin, Nobel Akademi
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sunum,Soru-Cevap,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi10
Final Sınavına Hazırlık6
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık4
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü30
Toplam İş Yükü / 301
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10  X   X   X