DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Özel yetenekli çocukların gelişimsel özelliklerini açıklar. 2) Özel yetenekli çocukların akademik özelliklerini açıklar. 3) Özel yetenekli çocuklara ve ailelerine yönelik verilecek rehberlik ve psikolojik danışmanlık sürecinde dikkat edilecek ögeleri açıklar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu derste özel yetenekli çocukların gelişimsel ve akademik özellikleri ile bu çocuklara ve ailelerine yönelik verilecek psikolojik danışmanlık ve rehberlik hizmetleri ile ilgili dikkat edilecek hususlar incelenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Zeka kuramları | 2. Hafta | Zeka kuramları(devam) | 3. Hafta | Yetenek ve Zekanın değerlendirilmesi | 4. Hafta | Yetenek ve Zekanın değerlendirilmesi (devam) | 5. Hafta | Özel yetenekli çocukların gelişimsel özellikleri | 6. Hafta | Özel yetenekli çocukların gelişimsel özellikleri (devam) | 7. Hafta | Özel yetenekli çocukların akademik özellikleri | 8. Hafta | Özel yetenekli çocukların akademik özellikleri (devam) | 9. Hafta | Özel yetenekli çocukların eğitim ortamları | 10. Hafta | Özel yetenekli çocuklarda eğitimsel uyarlamalar | 11. Hafta | Özel yetenekli çocuklara rehberlik ve psikolojik danışmanlık uygulamaları | 12. Hafta | Özel yetenekli çocuklara rehberlik ve psikolojik danışmanlık uygulamaları (devam) | 13. Hafta | Özel yetenekli çocukların ailelerine yönelik rehberlik ve psikolojik danışmanlık uygulamaları | 14. Hafta | Özel yetenekli çocukların ailelerine yönelik rehberlik ve psikolojik danışmanlık uygulamaları (devam) |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Üstün zekalı ve yeteneklilerin eğitimi/Education of the Gifted and Talented, Sylvia B. Rimm, Del Siegle, Gary A. Davis Editör: Mustafa Serdar Köksal, Nobel Akademi Özel Yeteneklilerin Eğitimi Tarihi, A. Faruk Levent, Nobel Akademi Kuramdan Uygulamaya Zeka ve Üstün Zeka, Feyzullah Şahin, Nobel Akademi |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Sunum,Soru-Cevap,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | 10 | | Final Sınavına Hazırlık | | 6 | | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | | 4 | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 30 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |