DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çocuk ihmalinin içeriğini ve istismar türlerini bilir 2) Koruyucu ve önleyici çalışmaların önemini kavrar 3) Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel programlar, ilgili yasalar ve araştırmaları bilir ve güncel programları takip eder
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramlar; çocuk hakları, kuramlar ve modeller, çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkileri, terapötik yardım süreci; çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel programlar, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin yasalar, çocuk istismarı ile ilgili araştırmalar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş: Dersin Amaçları ve İçeriği | 2. Hafta | Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramlar I | 3. Hafta | Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramlar II | 4. Hafta | Çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkileri | 5. Hafta | Çocuk istismarı ve ihmalini açıklamaya yönelik kuramlar (Bağlanma kuramı, sistem yaklaşımı) | 6. Hafta | Çocuk istismarı ve ihmalini açıklamaya yönelik kuramlar (Ekolojik kuram, Ebeveyn-Kabul Red kuramı) | 7. Hafta | Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel programlar | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Çocuk Hakları ve Çocuk Hakları Sözleşmesi | 10. Hafta | Çocuk İstismarında Risk Değerlendirme | 11. Hafta | Çocuk İstismarı ve İhmali Hukuksal Boyutu | 12. Hafta | Koruyucu ve Önleyici Çalışmalar | 13. Hafta | Çocuk ihmal ve istismarına çok disiplinli müdahale süreci | 14. Hafta | Genel değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Adli Tıp Kurumu-UNICEF Projesi eğitim materyali (2003). Çocuk istismarı ve ihmali Materyali. 2. UNICEF (1998). Çocuk haklarına dair sözleşme uygulama elkitabı. Ankara: Ajans Türk Basın. 3. İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı (2003). Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Cinsel Sağlık Eğitimi, 2. Baskı, İstanbul: Ceren Yayıncılık. 4. Gustafsson, P. A. (2008). Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı. Ankara: Hekimler Yayın Birliği. 5. Çocuk İhmali ve İstismarını Önleme Öğretmenler ve Aileler İçin Eğitim Kılavuzu. (2008). Ankara: Berkay Ofset. 6. TBMM Çocuk Hakları İzleme Raporu. (2012). 7. Çocuk İzlem Merkezleri (ÇİM) 20.10.2012 tarih ve 28431 sayılı Genelge 8. Hizmetler, B. S., & Kurumu-UNICEF, Ç. E. (2010). Türkiye?de Çocuk İstismarı ve Aile İçi Şiddet Araştırmas |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 3 | 36 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 12 | 3 | 36 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 21 | 21 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 0 | 0 | 0 | Toplam İş Yükü | | | 120 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |