DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Karakter güçleri ve erdemlerin sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olur. 2) Kendi karakter güçlerini keşfeder. 3) Kişisel iyi oluşuna katkı sağlayan karakter güçlerinin farkında olur. 4) Danışanların iyi oluşuna katkı sağlayabilecek karakter güçleri hakkında bilgi sahibi olur. 5) Karakter güçleri ve erdemler ile ilgili okul ortamında ya da psikolojik danışma süreçlerinde uygulanabilecek etkinlikler tasarlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu dersi alan öğrencilerin hem bireysel yaşamlarında hem de geleceğin psikolojik danışmanları olarak hizmet verecekleri kitlenin iyi oluşu ve karakter gelişimine katkıda bulunabilecekleri temel anlayışlar kazandırmak amaçlanmaktadır. Bu derste, temel kavramlar (Karakter, Güç, Erdem, Değer vb.), İyi oluş kaynakları bağlamında karakter güçleri ve erdemlerin
gelişimi, Karakter güçleri ve Erdemler ve bu süreçlerin çocuk, ergen ve yetişkinlerdeki gelişimi, Kendi ve danışanların iyi oluşunu geliştirebilecek karakter güçleri temelli etkinliklerdeki iyi örnekler ve tasarlanabilecek etkinlikler yer almaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri | 2. Hafta | Temel Kavramlar | 3. Hafta | İyi Oluş Modelleri ve Karakter Güçleri | 4. Hafta | Karakter Güçleri ile ilgili İyi Uygulama Örnekleri ve Etkinlik Tasarımı | 5. Hafta | Bilgelik Erdemi ve Bağlantılı Karakter Güçleri | 6. Hafta | Cesaret Erdemi ve Bağlantılı Karakter Güçleri | 7. Hafta | İnsaniyet Erdemi ve Bağlantılı Karakter Güçleri | 8. Hafta | Ara Sınav Haftası | 9. Hafta | Adalet Erdemi ve Bağlantılı Karakter Güçleri | 10. Hafta | Ölçülülük Erdemi ve Bağlantılı Karakter Güçleri | 11. Hafta | Aşkınlık Erdemi ve Bağlantılı Karakter Güçleri | 12. Hafta | Karakter Güçleri Gelişimini Destekleyecek Etkinlik Sunumları | 13. Hafta | Karakter Güçleri Gelişimini Destekleyecek Etkinlik Sunumları | 14. Hafta | Karakter Güçleri Gelişimini Destekleyecek Etkinlik Sunumları | 15. Hafta | Final Haftası |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Işık, Ş. (2021). Karakter Güçleri ve Erdemler. Ankara: Pegem Akademi Ergüner Tekinalp & Işık, Ş. (2015). Eğitimde Pozitif Psikoloji Uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Seligman, M.E.P. & Peterson, C. (2004). Character Strengths and Virtues. Oxford University Press. Snyder, C. R. & Lopez, S. J. (2007). Positive Psychology. The Scientific and Pratical Explorations of Human Strengths. Sage Publication. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım, Tartışma, Rapor Hazırlama, Sunum,Örnek Olay İncelemesi |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Uygulama/Pratik | 1 | 20 | Proje | 1 | 30 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 8 | 3 | 24 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 2 | 15 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 125 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,16 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |