DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Altıncı Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Davranış bozukluklarına ve sağlatımına ilişkin temel kuramları bilir. 2) Davranış bozuklukları hakkında kuramsal bilgiye başvurarak, bireylerin (çocuk-ergen-yetişkin) gösterdiği belirtileri ilgili sınıflandırma sistemlerini kullanarak tanır-anlamlandırır. 3) Bedensel hastalıklar,belirtiler ile davranış bozuklukları arasındaki ilişkiyi açıklar 4) Davranış bozuklukları için medikal desteğe duyarlılık gösterir 5) Yeterlik alanı çerçevesinde müdahale çalışmalarında sorumluluk alır 6) Yeterlik alanı dışında olduğu belirlenen davranış bozuklukları için uygun yönlendirmeleri yapar 7) Herhangi bir davranış bozukluğuna ilişkin müdahale süreçlerinde gereken ekip çalışmasını planlar ve yürütür.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Gelişim Psikolojisi 1
Gelişim Psikolojisi 2 |
DERS TANIMI | Bu ders, öğrencilere davranış bozukluklarının tanımı, sınıflandırması, nedenleri, teşhisi ve tedavisi hakkında temel bilgileri sağlamayı amaçlar. Dersin içeriğinde farklı kuramlara davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, klasik sınıflandırma ve DSM tanı ölçütleri; DSM tanı ölçütlerine göre davranış bozuklukları ve müdahale yöntemleri bulunmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş-Dersin tanıtımı.Psikopatolojinin Tarihçesi | 2. Hafta | Davranış Bozuklukları sınıflandırma sistemleri, tanıma ve tanılama ölçme araçları, gözlem ve görüşme süreçleri | 3. Hafta | Nörogelişimsel bozukluklar | 4. Hafta | Kaygı Bozuklukları 1 | 5. Hafta | Kaygı Bozuklukları 2 | 6. Hafta | Beslenme ve yeme bozuklukları/Dışa Atım Bozuklukları | 7. Hafta | Depresyon bozuklukları/İki Uçlu bozukluklar | 8. Hafta | Ara sınav haftası | 9. Hafta | Davranım bozuklukları/Kişilik Bozuklukları | 10. Hafta | Takıntı ve zorlantı bozuklukları/Bedensel belirti bozuklukları | 11. Hafta | Örselenme ve tetikleyici etkenle ilişkili bozukluklar | 12. Hafta | Nörobilişsel bozukluklar/Cinsel işlev bozuklukları | 13. Hafta | Madde ile ilişkili bozukluklar ve bağımlılık bozuklukları | 14. Hafta | Çözülme bozuklukları/şizofreni açılımı kapsamında ve psikozla giden diğer bozukluklar | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Bakırcıoğlu, R. (2002). Çocuk Ruh Sağlığı ve Uyum Bozuklukları. Anı yayıncılık Cirhinlioğlu, F. G. (2001). Çocuk ruh sağlığı ve gelişimi: okulöncei dönem. Nobel yayın dağıtım DSM-5 Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal Elkitabı (çev. yön. Ertuğrul Köroğlu) HYB yayıncılık Kuzucu, Y. (2023) Küçükler içn Büyüklere- Çocuk ve ergen Ruh sağlığı (8.baskı) Pegem Akademi Yayıncılık Morrison, J. (2023) (Ed. Muzaffer Şahin) . DSM-5'i Kolaylaştıran Klinisyenler İçn tanı Rehberi. Nobel Akademik yayıncılık Ollendrick, T.H. and Hersen, M. (19898) . Hnadbook of Child Psychopathology, New York:Plenum Press Öztürk, M.O. (1995). Ruh sağlığı ve Bozuklukları. Ankara Hekimler Yyaın Birliği Yüksel-Şahin, F. (2018). psikolojik Danışmanlar içn el kitabı. Ankara. Nobel yayın Dağıtım.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Ödev | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 2 | 30 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 2 | 30 | 60 | Toplam İş Yükü | | | 152 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |