Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI PDR304 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Davranış bozukluklarına ve sağlatımına ilişkin temel kuramları bilir.
2) Davranış bozuklukları hakkında kuramsal bilgiye başvurarak, bireylerin (çocuk-ergen-yetişkin) gösterdiği belirtileri ilgili sınıflandırma sistemlerini kullanarak tanır-anlamlandırır.
3) Bedensel hastalıklar,belirtiler ile davranış bozuklukları arasındaki ilişkiyi açıklar
4) Davranış bozuklukları için medikal desteğe duyarlılık gösterir
5) Yeterlik alanı çerçevesinde müdahale çalışmalarında sorumluluk alır
6) Yeterlik alanı dışında olduğu belirlenen davranış bozuklukları için uygun yönlendirmeleri yapar
7) Herhangi bir davranış bozukluğuna ilişkin müdahale süreçlerinde gereken ekip çalışmasını planlar ve yürütür.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERGelişim Psikolojisi 1 Gelişim Psikolojisi 2
DERS TANIMIBu ders, öğrencilere davranış bozukluklarının tanımı, sınıflandırması, nedenleri, teşhisi ve tedavisi hakkında temel bilgileri sağlamayı amaçlar. Dersin içeriğinde farklı kuramlara davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, klasik sınıflandırma ve DSM tanı ölçütleri; DSM tanı ölçütlerine göre davranış bozuklukları ve müdahale yöntemleri bulunmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş-Dersin tanıtımı.Psikopatolojinin Tarihçesi
2. Hafta Davranış Bozuklukları sınıflandırma sistemleri, tanıma ve tanılama ölçme araçları, gözlem ve görüşme süreçleri
3. Hafta Nörogelişimsel bozukluklar
4. Hafta Kaygı Bozuklukları 1
5. Hafta Kaygı Bozuklukları 2
6. Hafta Beslenme ve yeme bozuklukları/Dışa Atım Bozuklukları
7. Hafta Depresyon bozuklukları/İki Uçlu bozukluklar
8. Hafta Ara sınav haftası
9. Hafta Davranım bozuklukları/Kişilik Bozuklukları
10. Hafta Takıntı ve zorlantı bozuklukları/Bedensel belirti bozuklukları
11. Hafta Örselenme ve tetikleyici etkenle ilişkili bozukluklar
12. Hafta Nörobilişsel bozukluklar/Cinsel işlev bozuklukları
13. Hafta Madde ile ilişkili bozukluklar ve bağımlılık bozuklukları
14. Hafta Çözülme bozuklukları/şizofreni açılımı kapsamında ve psikozla giden diğer bozukluklar
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBakırcıoğlu, R. (2002). Çocuk Ruh Sağlığı ve Uyum Bozuklukları. Anı yayıncılık
Cirhinlioğlu, F. G. (2001). Çocuk ruh sağlığı ve gelişimi: okulöncei dönem. Nobel yayın dağıtım
DSM-5 Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal Elkitabı (çev. yön. Ertuğrul Köroğlu) HYB yayıncılık
Kuzucu, Y. (2023) Küçükler içn Büyüklere- Çocuk ve ergen Ruh sağlığı (8.baskı) Pegem Akademi Yayıncılık
Morrison, J. (2023) (Ed. Muzaffer Şahin) . DSM-5'i Kolaylaştıran Klinisyenler İçn tanı Rehberi. Nobel Akademik yayıncılık
Ollendrick, T.H. and Hersen, M. (19898) . Hnadbook of Child Psychopathology, New York:Plenum Press
Öztürk, M.O. (1995). Ruh sağlığı ve Bozuklukları. Ankara Hekimler Yyaın Birliği
Yüksel-Şahin, F. (2018). psikolojik Danışmanlar içn el kitabı. Ankara. Nobel yayın Dağıtım.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi15230
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11212
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler23060
Toplam İş Yükü152
Toplam İş Yükü / 305,06
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1    X   X   X   X   X   X
P2          X     X
P3             
P4    X   X   X     X   X
P5          X    
P6             
P7             
P8             
P9             
P10  X