Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Okullarda psikolojik danışmanın görevlerini, rol ve işlevlerini tanımlar. 2) Okullarda kapsamlı bir psikolojik danışma ve rehberlik programında müdahale hizmetlerini açıklar. 3) Kişisel sosyal, akademik ve kariyer gelişiminde okul psikolojik danışmanının görevlerini açıklar. 4) Psikolojik danışmanın meslek etiğini ve yasal konuları benimser. 5) 6) 7)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
PDR102-Psikolojik Danışma ve Rehberliğe Giriş
DERS TANIMI
Psikolojik danışma ve rehberliğin (PDR) temel ilke ve kavramları, PDR'nin alanı ve dalları; okul psikolojik danışmanlığının tanımlanması, rolleri ve işlevleri, kapsamlı okul psikolojik danışma programları, kapsamlı bir psikolojik danışma programında müdahale hizmetleri, okullarda RPD programı tasarlama, okul danışmanlığı yaklaşımları,öğrenciyi tanıma, bireysel psikolojik danışma ve grup süreçleri, önleyici RPD hizmetleri, işbirliği ve konsültasyon,okullarda kriz danışmanlığı, farklı ihtiyaçları olan öğrenciler, akademik ve kariyer gelişimi, okul psikolojik danışmanlığı programlarının değerlendirilmesi, okul psikolojik danışmanlığında meslek etiği konularını kapsamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Hafta Giriş,
2. Hafta
2. Hafta Psikolojik Danışma ve Rehberliğin İlkeleri ve Temel Kavramları,RPD'nin Alanı ve Dalları,Okul Psikolojik Danışmanlığının Tanımlanması, Rolleri ve İşlevleri
3. Hafta
3. Hafta Kapsamlı Bir Psikolojik Danışma Programında Müdahale Hizmetleri
4. Hafta
4. Hafta Okullarda RPD Programı Tasarlama,
5. Hafta
5. Hafta Öğrenciyi Tanıma,
6. Hafta
6. Hafta Bireysel Psikolojik Danışma Ve Grup Süreçleri,
7. Hafta
7. Hafta Önleyici PDR Hizmetleri
8. Hafta
8. Hafta Ara Sınav Haftası
9. Hafta
9. Hafta İşbirliği Ve Konsültasyon
10. Hafta
10. Hafta Okullarda Kriz Danışmanlığı
11. Hafta
11. Hafta Farklı İhtiyaçları Olan Öğrenciler
12. Hafta
12. Hafta Akademik Ve Kariyer Gelişimi
13. Hafta
13. Hafta Okul Psikolojik Danışmanlığı Programlarının Değerlendirilmesi
14. Hafta
14. Hafta Okul Psikolojik Danışmanlığında Meslek Etiği
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Schmidt. J.J.(2017).(Çev.Ed.S.Doğan). Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara Nobel Yayınları Işık, Ş. (2018). Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: Pegem Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
2
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
4
14
56
Final Sınavına Hazırlık
1
6
6
Ders Saati
2
14
28
Ara Sınava Hazırlık
1
6
6
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
2
10
20
Toplam İş Yükü
118
Toplam İş Yükü / 30
3,93
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ