Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilgi okuryazarlığını tanıyabilecek, 2) İnternet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı ve bireyler üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olabilecek, 3) Bilgiyi yayma ve yanıltma gücünü tanıyabilecek, 4) Haber yayma gücü & Haberlerin değeri ve nitelik analizi hakkında bilgi sahibi olabilecek, 5) Medya ve algı yönetimini tanıyabilecek, 6) Medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar hakkında bilgi sahibi olabilecek, 7) Telif hakkı & Kişilik hakkı hakkında bilgi sahibi olabilecek, 8) Bilgi gizliliği & Gizlilik ihlali hakkında bilgi sahibi olabilecek, 9) Medyada dil kullanımı hakkında bilgi sahibi olabilecek, 10) Popüler kültür & Medyada kadın ve erkek rolleri hakkında bilgi sahibi olabilecek, 11) Tüketim kültürü ve reklamlar hakkında bilgi sahibi olabilecek, 12) Medyada stereotipleştirme hakkında bilgi sahibi olabilecektir. 13) Medya analizi konusunda bilgi ve beceri kazanacaklar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Medya/Bilgi okuryazarlığı; medya türleri, internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı; medya analizi, medyanın-sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri; bilgi yayma ve yanıltma gücü; haber yayma gücü; medya ve algı yönetimi; medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar; telif hakkı; kişilik hakkı; bilgi gizliliği; gizlilik ihlali; medyada dil kullanımı; haberlerin değeri ve nitelik analizi; popüler kültür; medyada kadın ve erkek rolleri; tüketim kültürü ve reklamlar; medyada stereotipleştirme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Bilgi okuryazarlığı
2. Hafta
İnternet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı
3. Hafta
Sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri
4. Hafta
Bilgi yayma ve yanıltma gücü
5. Hafta
Haber yayma gücü & Haberlerin değeri ve nitelik analizi
6. Hafta
Medya ve algı yönetimi
7. Hafta
Medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Telif hakkı & Kişilik hakkı
10. Hafta
Bilgi gizliliği & Gizlilik ihlali
11. Hafta
Medyada dil kullanımı
12. Hafta
Popüler kültür & Medyada kadın ve erkek rolleri
13. Hafta
Tüketim kültürü ve reklamlar
14. Hafta
Medyada stereotipleştirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
-- Açık Ders Kaynakları -- Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi (2019)Editörler: Erol KOÇOĞLU Özkan AKMAN, PEGEM -- Eleştirel Medya Okuryazarlığı Kuramsal Yaklaşımlar ve Uygulamalar (2011) Mutlu Binark, Mine Gencel Bek, Kalkedon yayınları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Diğer,Proje,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
2
25
Mini-Sınav
1
25
Proje
1
30
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
4
3
12
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
10
3
30
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
7
2
14
Final Sınavı
Ödevler
16
2
32
Toplam İş Yükü
117
Toplam İş Yükü / 30
3,9
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ