DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Afet durumlarının çocukluk döneminde çocukları nasıl etkileyebileceğini açıklar, 2) Afet durumlarında çocukluk dönemi çocukları ve ailelerine acil müdahale yöntemlerini açıklar 3) Afet bölgelerinde çocukluk dönemi çocuklarla çalışırken eğitim-öğretim stratejilerini kullanmaya yönelik becerilerini açıklar 4) Afet durumlarında kendi meslek alanı çerçevesinde diğer disiplinlerle birlikte koordinasyonlu çalışma yollarını bilir 5) Afet durumlarında ihtiyaç duyulan kriz yönetme ve problem çözme becerilerini tanımlar 6) Afet durumlarında sorumluluklarını yerine getirirken kendini risklerden koruma ve güçlendirme stratejilerini kullanmayı bilir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Bu ders doğal afetlerle doğrudan ya da dolaylı olarak karşı karşıya kalan çocuklara ve ailelerine yönelik ele alınacak konuları kapsamaktadır. Afet bölgelerinde çocuklar için güvenli alanlar oluşturma, çocuklar için ruhsal ilk acil yardım çalışmalarında yaklaşımlar, afetlere bağlı olarak çocukların gelişimlerinin etkilenmesi ve gelişimi destekleme çalışmaları, çocuklarda afet sonrası ortaya çıkan duygusal ve davranışsal problemler ve çocuklara yönelik sağaltım çalışmaları, afet bölgelerinde sürdürülebilir eğitim destek çalışmaları ilkeleri ve uygulamalar, afet bölgelerinde aile katılımlı çalışmaların planlanması ve yürütülmesi, afet bölgelerinde çalışan eğitimciler için destek çalışmaları ve ortaya çıkan sorunlarla baş etme ve kriz yönetimi, afet bölgelerinde çalışan farklı disiplinlerle koordinasyon çalışmaları konularını içerir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma, ders içeriğinin tartışılması, dersin önemi | 2. Hafta | Afet nedir? Dünyada ve Türkiye?de afet riskleri | 3. Hafta | Afet durumlarında acil müdahale konuları | 4. Hafta | Afet durumlarında alan çalışanlarının psiko-sosyal açıdan desteklenmesi ve güçlendirilmesi | 5. Hafta | Afet durumlarında erken çocukluk dönemi eğitimcilerinin yeri ve önemi | 6. Hafta | Afet durumlarında erken çocukluk dönemindeki çocuklar nasıl etkilenir? Güvenlik gelişimsel riskler ile ilgili ihtiyaç analizi | 7. Hafta | Afet durumlarında erken çocukluk dönemindeki çocuklar için güvenlik ve gelişimsel risklere yönelik önleyici çalışmalar | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Afet sonrası erken çocukluk döneminde çocukların izlenmesi ve değerlendirilmesi | 10. Hafta | Afet bölgelerinde aile ve bakımveren katılımlı çalışma prensipleri | 11. Hafta | Afet durumlarında Okul öncesi öğretmenlerinin sahip olması gereken özellikler | 12. Hafta | Afet ile ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile birlikte çalışma | 13. Hafta | Afet sonrası bölgelerde gönüllü çalışma esasları | 14. Hafta | Afet riski taşıyan bölgelerde erken çocukluk dönemine ilişkin koruyucu ve önleyici çalışmalar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | UNICEF, Çocuk durum endeksi İlgili araştırma makaleleri İlgili kamu kurum ve kuruluşları dökümanları
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 6 | 8 | 48 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 122 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |