Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SİNİR BİLİM GKE112 İkinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Doktor Elmas Gülcan Atalar
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Merkezi sinir sistemini oluşturan temel yapı ve organların başlıca işlevlerini tanımlar.
2) Periferal sinir sistemini oluşturan yapı ve organların ana işlevlerini tanımlar.
3) Sinir dokusunu oluşturan hücrelerin yapısını ana işlevlerini tanımlar.
4) Sinir iletiminin türlerini, iletimde rol alan başlıca yapıların işlevlerini açıklar.
5) 5. Temel bilişsel süreçlerin (duyum, algı, öğrenme, bellek, dikkat) gerçekleşmesinde rol oynayan yapı ve organları tanımlar; ana işlevlerini açıklar.
6) Stres ve kaygının fizyolojik temellerini; danışana stres / kaygı yönetimi becerisi kazandırmada kullanılan terapötik tekniklerin fizyolojik etkinlik mekanizmasını sinirbilim kavramlarıyla açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIBu dersin amacı; insanın biliş, algı, duygulanım ve davranışlarının altında yatan nörofizyolojik düzeneklere ilişkin öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta SİNİR SİSTEMİNİN YAPISI VE ORGANİZASYONU
2. Hafta SİNİR DOKUSUNUN HÜCRELERİ: NÖRONLAR VE NÖROGLİALAR
3. Hafta NÖRONAL HABERLEŞME
4. Hafta DUYUM VE ALGIYA GİRİŞ
5. Hafta DUYUM VE ALGININ NÖROFİZYOLOJİK TEMELLERİ: GÖRME SİSTEMİ
6. Hafta DUYUM VE ALGININ NÖROFİZYOLOJİK TEMELLERİ: İŞİTME VE VESTIBULAR SİSTEM
7. Hafta DUYUM VE ALGININ NÖROFİZYOLOJİK TEMELLERİ: KOKU VE TAT SİSTEMİ
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta ÖĞRENME VE BELLEK
10. Hafta DİKKATİN NÖROFİZYOLOJİK TEMELLERİ
11. Hafta EMOSYONUN NÖROFİZYOLOJİK TEMELLERİ
12. Hafta DİL VE BEYİN
13. Hafta BAĞIMLILIĞIN NÖROFİZYOLOJİK TEMELLERİ
14. Hafta TRAVMANIN NÖROFİZYOLOJİK TEMELLERİ
15. Hafta FİNAL
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARApaydın, N. (2021). Beynin ve Sinir Sisteminin Temelleri. Kızbes Meral Kılıç (Ed.) Beyin Gelişimi içinde (3-34 ss.). Ankara, Nobel Yayınları, 2021. ISBN978-625-417-366-0, E-ISBN978-625-417-367-7.

Snell, R.S. (2011) Klinik Nöroanatomi. Mehmet Yıldırım (Çev.). Ankara, Nobel Yayınları, 2011. ISBN9786053355748.

Bear, M.F., Connors, B.W., Paradiso, M.A. (2016). Neuroscience:Exploring the Brain. 4th ed. Printed in China: Walters Kluwer. ISBN1284211282.

Uzbay, İ.T. (2004). Psikofarmakolojinin Temelleri ve Deneysel Araştırma Teknikleri. Çizgi Tıp Yayınevi, Ankara, 2004.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi21428
Final Sınavına Hazırlık11414
Ders Saati21428
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler166
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4           
P5           
P6  X   X   X      
P7           
P8           
P9           
P10          X   X