Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Merkezi sinir sistemini oluşturan temel yapı ve organların başlıca işlevlerini tanımlar. 2) Periferal sinir sistemini oluşturan yapı ve organların ana işlevlerini tanımlar. 3) Sinir dokusunu oluşturan hücrelerin yapısını ana işlevlerini tanımlar. 4) Sinir iletiminin türlerini, iletimde rol alan başlıca yapıların işlevlerini açıklar. 5) 5. Temel bilişsel süreçlerin (duyum, algı, öğrenme, bellek, dikkat) gerçekleşmesinde rol oynayan yapı ve organları tanımlar; ana işlevlerini açıklar. 6) Stres ve kaygının fizyolojik temellerini; danışana stres / kaygı yönetimi becerisi kazandırmada kullanılan terapötik tekniklerin fizyolojik etkinlik mekanizmasını sinirbilim kavramlarıyla açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Bu dersin amacı; insanın biliş, algı, duygulanım ve davranışlarının altında yatan nörofizyolojik düzeneklere ilişkin öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
SİNİR SİSTEMİNİN YAPISI VE ORGANİZASYONU
2. Hafta
SİNİR DOKUSUNUN HÜCRELERİ: NÖRONLAR VE NÖROGLİALAR
3. Hafta
NÖRONAL HABERLEŞME
4. Hafta
DUYUM VE ALGIYA GİRİŞ
5. Hafta
DUYUM VE ALGININ NÖROFİZYOLOJİK TEMELLERİ: GÖRME SİSTEMİ
6. Hafta
DUYUM VE ALGININ NÖROFİZYOLOJİK TEMELLERİ: İŞİTME VE VESTIBULAR SİSTEM
7. Hafta
DUYUM VE ALGININ NÖROFİZYOLOJİK TEMELLERİ: KOKU VE TAT SİSTEMİ
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
ÖĞRENME VE BELLEK
10. Hafta
DİKKATİN NÖROFİZYOLOJİK TEMELLERİ
11. Hafta
EMOSYONUN NÖROFİZYOLOJİK TEMELLERİ
12. Hafta
DİL VE BEYİN
13. Hafta
BAĞIMLILIĞIN NÖROFİZYOLOJİK TEMELLERİ
14. Hafta
TRAVMANIN NÖROFİZYOLOJİK TEMELLERİ
15. Hafta
FİNAL
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Apaydın, N. (2021). Beynin ve Sinir Sisteminin Temelleri. Kızbes Meral Kılıç (Ed.) Beyin Gelişimi içinde (3-34 ss.). Ankara, Nobel Yayınları, 2021. ISBN978-625-417-366-0, E-ISBN978-625-417-367-7.
Snell, R.S. (2011) Klinik Nöroanatomi. Mehmet Yıldırım (Çev.). Ankara, Nobel Yayınları, 2011. ISBN9786053355748.
Bear, M.F., Connors, B.W., Paradiso, M.A. (2016). Neuroscience:Exploring the Brain. 4th ed. Printed in China: Walters Kluwer. ISBN1284211282.
Uzbay, İ.T. (2004). Psikofarmakolojinin Temelleri ve Deneysel Araştırma Teknikleri. Çizgi Tıp Yayınevi, Ankara, 2004.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
2
14
28
Final Sınavına Hazırlık
1
14
14
Ders Saati
2
14
28
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
6
6
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30
3
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ