Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
OKULLARDA PDR UYGULAMALARI EDS454 Sekizinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 6 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILSekizinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin yürütülüşünü kavrar.
2) Çeşitli eğitim kademelerinde verilen psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini tanır.
3) Eğitsel, mesleki ve kişisel-sosyal gelişim alanlarına uygun hizmetleri planlar ve yürütür.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( PDR309)
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIOkullarda PDR Uygulamaları dersi, öğrencilerin okul ortamında PDR hizmetlerinin önemini, amaçlarını, kapsamını ve uygulamalarını öğrenmelerini amaçlar. Bu derste, öğrenciler, okul psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin yürütülmesindeki temel prensipleri, yöntemleri ve teknikleri öğrenirler. Ayrıca, öğrenciler, PDR hizmetlerinin sınıf seviyelerine ve öğrenci ihtiyaçlarına göre nasıl planlandığını ve uygulandığını öğrenirler. Diğer konular arasında, eğitimde farklılıklar, öğrenci davranışlarının değerlendirilmesi, okul zorbalığı ve şiddet, aile okul işbirliği, etik ve yasal konular yer alabilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin Tanıtımı, Uygulamalara Ve Süpervizyona İlişkin Gerekliliklerin, Öğrencilerin Rol Ve Sorumluluklarının Tanımlanması
2. Hafta Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
3. Hafta Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
4. Hafta Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
5. Hafta Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
6. Hafta Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
7. Hafta Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
8. Hafta Vize Haftası
9. Hafta Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
10. Hafta Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
11. Hafta Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
12. Hafta Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
13. Hafta Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
14. Hafta Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1.Bozkurt, I?. (2013). Psikolojik yardım uygulamalarında yeni trend: Online terapiler. International Journal of Human Sciences,
10(2), 130-147.
2.Güven, M. (2008). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Anı Yayıncılık: Ankara.
3.Erdur-Baker, Ö. ve Doğan, T. (2014). Afetler, Krizler, Travmalar ve Psikolojik Yardım. Türk PDR Derneği Yayınları. Ankara.
4.Erdur-Baker, Ö. ve Doğan, T. (2018). Kriz danışmanlığı. Ankara: Pegem Yayınları.
5.Erkan, S. (2006). Örnek Grup Rehberliği Etkinlikleri. Ankara: Pegem Yayınları.
6.Erkan, S. ve Kaya, A. (2005). Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları: I ve II.
Ankara: Pegem Yayınları.
7.Gazioğlu, E. İ. ve İlgar, Ş. M. (Ed.) (2017). Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Rehberlik. Ankara: Pegem Yayınları.
8.Kraus, R., Stricker, G., & Speyer, C. (2010). Online Counseling A Handbook for Mental Health Professionals (Second Edition).
London:Elsevier Inc.
9.Kuzgun, Y. (Editör) (2014). İlköğretimde Rehberlik. Ankara: Nobel Yayıncılık.
10.Owen, F. K., Owen, D., & Karaırmak, Ö. (2013). Okul Psikolojik Danışmanları İçin El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
11.Özyürek, R., Owen, F.K., & Owen, D.W. (2007). Gelişen Psikolojik Danışma ve Rehberlik I ve II
(Meslekleşme Sürecindeki İlerlemeler). Ankara. Nobel Yayın.
12.Savaş, A. C. ve Hamamcı, Z. (2010). Okullarda rehberlik hizmetlerinin internet üzerinden yürütülmesine ilişkin veli,
öğrenci ve psikolojik danışmanların görüşlerinin incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 147-148.
13.Ültanır, E. (2003). İlköğretim Birinci Kademede Rehberlik ve Danışma. Ankara: Nobel Yayıncılık.
14.Yeşilyaprak, B. (2005). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım.
15.Yeşilyaprak, B. (2015). İlk ve Ortaöğretimde Gelişimsel Rehberlik. Ankara: Pegem Yayınları.
16.Zeren, Ş. G. (2016). Yüzyüze ve çevirimiçi psikolojik danışma: Danışanların sorunları ve memnuniyetleri. Eğitim ve Bilim,
40(182), 127-141.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev10100
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler41040
Etkinlik Geliştirme 11010
Konu Araştırma 4624
Materyal Geliştirme 4624
Staj Çalışmaları12672
Uygulama12224
Staj Bitirme Raporu11010
Toplam İş Yükü288
Toplam İş Yükü / 309,6
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X