Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkiyi açıklar. 2) Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkiyi açıklar. 3) Hedefler, hedef davranışlar, içerik, öğretme-öğrenme durumları, ölçme değerlendirme durumları ile ilgili kavram ve ilkeleri uygular. 4) Değişik tür ve düzeylerde hedef yazar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Program geliştirme ve öğretim ile ilgili temel kavramlar; program türleri ve yaklaşımlar; eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller), eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme-değerlendirme, programa süreklilik kazandırma). Programda amaçlar, hedefler, içerik, öğretme-öğrenme durumları ve ölçme-değerlendirme durumları. Öğrenme yaklaşımları; öğretim ilkeleri, öğretim stratejileri; öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi; program değerlendirme gibi konularda bilgi sahibi olma ve beceri geliştirmeye yönelik bir derstir
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Ders Tanıtımı
2. Hafta
2. Hafta Program geliştirmede temel kavramlar ve program türleri
3. Hafta
3. Hafta Program geliştirmenin kuramsal temelleri
4. Hafta
4. Hafta Program geliştirmenin tarihçesi ve Türkiye?de program geliştirme çalışmaları
5. Hafta
5. Hafta Program geliştirmee modelleri, kurullar, komisyonlar
6. Hafta
6. Hafta Programın temel öğeleri: hedefler, hedef davranışlar, kazanımlar
7. Hafta
7. Hafta Programın temel öğeleri: konular ve içerik saptamaya ilişkin yaklaşımlar
8. Hafta
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta
9. Hafta İçerik seçimi ve program tasarımı
10. Hafta
10. Hafta Öğretme-öğrenme durumları
11. Hafta
11. Hafta Öğrenme yaklaşımları
12. Hafta
12. Hafta Öğretim stratejileri
13. Hafta
13. Hafta Öğretim yöntem ve teknikleri
14. Hafta
14. Hafta Program değerlendirme
15. Hafta
15. Hafta Final Sınavlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bilen, M.(1993). Plandan uygulamaya öğretim (3. baskı). Ankara: TAKAV Yayıncılık.
? Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme (10. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
? Demirel, Ö. (1992). Türkiye'de program geliştirme uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(7).
? Ertürk, S. (1994). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınları.
? Sönmez, Veysel. (2008). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı (14. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
? Ün-Açıkgöz, K. (2003). Etkili öğrenme ve öğretme (4. baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. Varış, F. (1996). Eğitimde program geliştirme: Teori ve teknikler (6. baskı). Ankara: Alkım Yayıncılık.
? Gözütok, F. D. (2017). Öğretim ilke ve yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 1-386.
? Hunkins, F. P., & Hammill, P. A. (1994). Beyond Tyler and Taba: Reconceptualizing the curriculum process. Peabody Journal of Education, 69(3), 4-18.
? Tanner, D., & Tanner, L. N. (1980). Curriculum development: Theory into practice (p. 30). New York: Macmillan.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Ödev
1
15
Diğer
1
60
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
1
10
10
Etkinlik Geliştirme
2
10
20
Rapor yazma
2
10
20
Toplam İş Yükü
123
Toplam İş Yükü / 30
4,1
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ