Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilim ve bilimsel bilgiyi tanımlar. 2) Bilimsel araştırma sürecinin basamaklarını sıralar. 3) Bir araştırma raporunun bölümlerini sıralar. 4) Kütüphane kaynaklarını ve elektronik veri tabanlarını kullanarak bilimsel bilgiye ulaşır. 5) Bilimsel bir rapor yazarken, kullandığı kaynaklara uygun yöntemlerle atıf yapar. 6) İlgili literatürü tarayarak seçtiği bir konuda bilimsel bir rapor hazırlar.*
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Doğru ve güvenilir bilimsel kaynakları bulma, değerlendirme, kullanarak araştırma yapma ve rapor yazma. Kütüphane sistemlerini tanıma, internette ve elektronik veri tabanlarında tarama yapma, ödev ve rapor yazım kurallarını öğrenme, bilim etiğine uygun rapor yazma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Hafta Giriş I: Dersin tanıtımı, içeriği, önemi, amaçları, kural ve gerekleri
2. Hafta
Giriş II: Dersin tanıtımı, içeriği, önemi, amaçları, kural ve gerekleri.
3. Hafta
Bilimin doğası, bilgi türleri ve bilimsel bilginin özellikleri. Bilimsel araştırma süreci ve aşamaları, Eğitim Bilimleri ve PDR?de bilimsel araştırmaların önemi.
4. Hafta
Bilimsel araştırmalarda raporlaştırma ve raporlaştırmanın önemi. Bilimsel rapor türleri.
5. Hafta
Bilimsel bilgiye ulaşma: Kütüphane kullanımı ve veri tabanlarını kullanma. Kütüphane ziyareti.
6. Hafta
Araştırma raporunun biçimsel özellikleri: APA 7 yazım kuralları
7. Hafta
Bilimsel araştırma ve yayın etiği.
8. Hafta
ARA SINAV ve yapılan ön çalışmalara dayanarak final sınavı için yazılacak araştırma konusunun bildirilmesi.
9. Hafta
APA 7'ye göre metin içinde ve kaynakçada kaynak gösterimi I Başlık, özet, anahtar kelimeler yazma alıştırması.
10. Hafta
APA 7'ye göre metin içinde ve kaynakçada kaynak gösterimi II. Kaynakça yazma alıştırmaları.
11. Hafta
Araştırma raporunun biçimsel özellikleri: Ön bölüm: Kapak, içindekiler, tablolar listesi, şekiller listesi, Ana bölüm:Rapor metni
12. Hafta
Seçilen konuda hazırlanan literatür taraması ödevinin geliştirilmesi.
13. Hafta
Seçilen konuda hazırlanan literatür taraması ödevin teslimi ve genel değerlendirme.
14. Hafta
Dersin değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Siyez, D. M. (2018). PDR'de kaynak tarama ve rapor yazma (7. Baskı). Pegem Akademi. (E-kitap linki: https://pegem.net/urun/PDRde-Kaynak-Tarama-ve-Rapor-Yazma-e-kitap/255301) Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (29. Baskı). Pegem Akademi. American Psychological Association (2019). Publication Manual of the American Psychological Association (7th ed.). APA. Karasar, N. (2020). Araştırmalarda rapor hazırlama (21. Basım). Nobel Yayın Dağıtım.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
1
18
18
Toplam İş Yükü
86
Toplam İş Yükü / 30
2,86
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ