Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Sağlık Yönetimi Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SAĞLIK KURUMLARINDA SOSYAL PAZARLAMA SİP464 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sosyal pazarlama yapısını ve pazarlama sürecindeki işlevini anlar,
2) Sosyal pazarlamayı sağlık işletmelerine uygular,
3) Sağlık işletmelerinde sosyal kampanya pazarlamasını değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMIBu dersin amacı sağlık işletmelerinde kullanılabilecek sosyal pazarlama teknikleri ve bu teknikleri diğer pazarlama tekniklerinden ayıran özellikleri incelenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sosyal Pazarlamada Temel Kavramlar
2. Hafta Sosyal Pazarlama Karması
3. Hafta Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlarda Sosyal Pazarlama
4. Hafta Sağlık İşletmelerinde Sosyal Pazarlama
5. Hafta Sağlık İşletmelerinde Sosyal Pazarlama Konusunda Dünyadaki Gelişmeler
6. Hafta Sağlık İşletmelerinde Sosyal Pazarlamanın Etkinliği
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Sosyal Kampanya Kavramı ve Tasarımı
9. Hafta Sağlık İşletmelerinde Sosyal Kampanya Planlaması ve Yürütme Süreci
10. Hafta Sağlık İşletmelerinde Sosyal Kampanya Planlaması ve Yürütme Süreci
11. Hafta Sağlık İşletmelerinde Sosyal Kampanya Değerlendirme ve Sonuç Analizi
12. Hafta Sağlık İşletmelerinde Sosyal Pazarlamada Etik
13. Hafta Sağlık İşletmelerinde Sosyal Pazarlamanın Geleceği
14. Hafta Sağlık İşletmelerinde Sosyal Pazarlama: Türkiye'den ve Dünyadan Örnekler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARValarie A. Zeithaml, Marj Jo Bitner ve Dwayne D. Gremler, Services Marketing - Integrating Customer Focus Across The Firm, McGrawHill, 1996.
Hong Cheng, Philip Kotler ve Nancy Lee, Social Marketing for Public Health: Global Trends and Success Stories, Jones&Barlett Learning, 2010.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11414
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler2816
Makale İnceleme7214
Toplam İş Yükü141
Toplam İş Yükü / 304,7
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2     
P3  X   X   X
P4     
P5     
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9     
P10  X   X   X