Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yer Altı Suyu Mühendisliği konusunda görüş ufuklarını genişletmek Hidrolik konusunda görüş ufuklarını genişletmek 2) Matematik bilim ve mühendislik bilgilerini uygulama kabiliyetlerini arttırmak 3) Sistematik şekilde bir problemi tanımlama, formüle etme ve çözme kabiliyetlerini arttırmak 4) Teorik bilgilerini uygulamada kullanım kabiliyetlerini arttırmak 5) Yer altı suyu geliştirme projelerinde proje yapabilme kabiliyetlerini zenginleştirmek
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Temel kavramlar, hidrolojik çevrim ve yer altı suyunun kökeni, yer altı suyu dağılımı, yer altı suyu akışı, akifer türleri, kuyu hidroliği, yer altı suyu problemleri için analitik ve grafiksel çözümler, kuyu geliştirme ve inşaatı, yer altı suyu seviyesi değişimleri, yer altı suyu boşalımı, kıyı akiferlerine tatlı su - tuzlu su girişi, Tünellerde su problemleri, arazi drenajı, yer altı suyu kalitesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş
2. Hafta
Yer altı suyu akım denklemleri
3. Hafta
Darcy Yasası
4. Hafta
Kuyu hidroliği
5. Hafta
Analitik çözüm yöntemleri
6. Hafta
Deneysel çözüm yöntemleri
7. Hafta
Yer altı suyu su kalitesi kriterleri
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Kuyular (teori ve inşaat yöntemleri)
10. Hafta
Kuyular (teori ve inşaat yöntemleri)
11. Hafta
Yer altı suyu seviye değişimleri
12. Hafta
Tatlı-tuzlu su girişimi
13. Hafta
Yer altı suyu barajları
14. Hafta
Tünellerde su problemleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Referans Kitabı: Todd, D.K., Groundwater Hydrology. Springer Print, 2006. Ek Kaynaklar: Gürer,İ., 1993, Groundwater Engineering Lecture Notes, METU, Ankara. Gürer,İ., 2007, Groundwater Engineering Lecture Notes, Gazi Üniversity, Ankara. Gürer,İ., 2016, Water supply from Groundwater Lecture Notes, Near East Univerity, Nicosia Huisman, L., 1972, Groundwater Recovery, McMillan Press, London. Huisman, L., 1972, Groundwater Recovery Problems and Their Solutions, McMillan Press, London. Milanoviç, P., 1981, Karst Hydrogeology, Water Resources Publ., Virginia. Walton, W.C., 1970, Groundwater Resource Evaluation, Mc Graw Hill, New York.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
4
10
Mini-Sınav
4
15
Devam
1
5
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
4
7
28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
22
22
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
4
5
20
Kısa Sınavlar
4
1
4
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30
5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ