Anasayfa  »  Mühendislik Fakültesi »  İnşaat Mühendisliği Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ TASARIMI I CE411 Yedinci Yarıyıl (Güz) 1 + 4 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILYedinci Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor İbrahim Gürer
Profesör Doktor Hakkı Polat Gülkan
Doktor Öğretim Üyesi Sevinç Ünsal Oral
Doktor Öğretim Üyesi Kaan Kaatsız
Doktor Öğretim Üyesi Gözde Bilgin
Doktor Öğretim Üyesi Fırat Soner Alıcı
Doktor Öğretim Üyesi Funda Türe Kibar
Öğretim Görevlisi Tuğçe Başar
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama, mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
2) Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve becerileri kullanma becerisi.
3) Öğrenciler sunum tekniklerinin yanı sıra rapor yazma becerilerini de geliştirirler.
4) Projelerin nihai tasarımı veya ileri tasarımı, bölüm kurullarında gösterilen posterler aracılığıyla bölümle paylaşılır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( *, **)
ÖNERİLEN DERSLERNone
DERS TANIMIİnşaat mühendisliğindeki tasarım süreci, en nihayetinde kullanım amacı önceden tanımlanmış mühendislik, ekonomik ve estetik kriterlerini karşılayan bir nesne ya da sistem yaratan açık uçlu bir operasyonlar dizisidir. Bu yaratıcı süreç, önceki derslerde verilen temel bilgilerin uygulanmasını, yaratıcılığı ve tutarlı bir uğraşıyı gerektirir. Bu uğraşı da danışman olarak görev yapan daha deneyimli mühendislerin öğrencileri sürekli yönlendirdiği zaman en iyi şekilde ortaya konulur. Birbirini takip eden bu iki dersin (CE 412) amacı, öğrencilere uygulamada karşılaşabilecekleri olası tasarım bileşenlerini tanıtmaktır. Her bir dersin sonunda, bir öğretim üyesinin danışmanlığında gruplar halinde çalışan öğrenciler, inşaat mühendisliği kabul normlarına uygun sunulabilir bir konsept, bir ürün ortaya koymaları gerekmektedir. Çalışma grupları çalışmalarını arkadaşlarına ayrıntılı olarak sunmaları ve bahar dönemi sonunda yapılacak Tasarım Proje Sergisi için çalışmalarının kısa ve öz bir biçimde özetlendiği bir poster hazırlamaları gerekmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Projelerin tanıtımı ve seçimi
2. Hafta Seminer-1 ve proje tasarım
3. Hafta Seminer-2 ve proje tasarım
4. Hafta Seminer-3 ve proje tasarım
5. Hafta Seminer-4 ve proje tasarım
6. Hafta Seminer-5 ve proje tasarım
7. Hafta Ön Rapor Sunumları
8. Hafta Seminer-6 ve proje tasarım
9. Hafta Seminer-7 ve proje tasarım
10. Hafta Seminer-8 ve proje tasarım
11. Hafta Seminer-9 ve proje tasarım
12. Hafta Ara sınav
13. Hafta Seminer-10 ve proje tasarım
14. Hafta Final Tasarım Raporu Sunumları ve Rapor Teslimleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARReferans Kitabı:
n/a
Ek Kaynaklar:
n/a
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje170
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav000
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık122
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık000
Laboratuvar000
Final Sınavı111
Ödevler000
Sunum (Hazırlık dahil)212
Proje11515
Danışmanla Toplantı14228
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X    
P2        X
P3  X   X    
P4      X  
P5  X   X     X
P6      X   X
P7      X   X
P8    X   X   X
P9    X   X   X
P10      X   X
P11  X   X     X