DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 4 |
YARIYIL | Yedinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor İbrahim Gürer Profesör Doktor Hakkı Polat Gülkan Doktor Öğretim Üyesi Sevinç Ünsal Oral Doktor Öğretim Üyesi Kaan Kaatsız Doktor Öğretim Üyesi Gözde Bilgin Doktor Öğretim Üyesi Fırat Soner Alıcı Doktor Öğretim Üyesi Funda Türe Kibar Öğretim Görevlisi Tuğçe Başar
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama, mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi. 2) Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve becerileri kullanma becerisi. 3) Öğrenciler sunum tekniklerinin yanı sıra rapor yazma becerilerini de geliştirirler. 4) Projelerin nihai tasarımı veya ileri tasarımı, bölüm kurullarında gösterilen posterler aracılığıyla bölümle paylaşılır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( *, **) |
ÖNERİLEN DERSLER | None |
DERS TANIMI | İnşaat mühendisliğindeki tasarım süreci, en nihayetinde kullanım amacı önceden tanımlanmış mühendislik, ekonomik ve estetik kriterlerini karşılayan bir nesne ya da sistem yaratan açık uçlu bir operasyonlar dizisidir. Bu yaratıcı süreç, önceki derslerde verilen temel bilgilerin uygulanmasını, yaratıcılığı ve tutarlı bir uğraşıyı gerektirir. Bu uğraşı da danışman olarak görev yapan daha deneyimli mühendislerin öğrencileri sürekli yönlendirdiği zaman en iyi şekilde ortaya konulur. Birbirini takip eden bu iki dersin (CE 412) amacı, öğrencilere uygulamada karşılaşabilecekleri olası tasarım bileşenlerini tanıtmaktır. Her bir dersin sonunda, bir öğretim üyesinin danışmanlığında gruplar halinde çalışan öğrenciler, inşaat mühendisliği kabul normlarına uygun sunulabilir bir konsept, bir ürün ortaya koymaları gerekmektedir. Çalışma grupları çalışmalarını arkadaşlarına ayrıntılı olarak sunmaları ve bahar dönemi sonunda yapılacak Tasarım Proje Sergisi için çalışmalarının kısa ve öz bir biçimde özetlendiği bir poster hazırlamaları gerekmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Projelerin tanıtımı ve seçimi | 2. Hafta | Seminer-1 ve proje tasarım | 3. Hafta | Seminer-2 ve proje tasarım | 4. Hafta | Seminer-3 ve proje tasarım | 5. Hafta | Seminer-4 ve proje tasarım | 6. Hafta | Seminer-5 ve proje tasarım | 7. Hafta | Ön Rapor Sunumları | 8. Hafta | Seminer-6 ve proje tasarım | 9. Hafta | Seminer-7 ve proje tasarım | 10. Hafta | Seminer-8 ve proje tasarım | 11. Hafta | Seminer-9 ve proje tasarım | 12. Hafta | Ara sınav | 13. Hafta | Seminer-10 ve proje tasarım | 14. Hafta | Final Tasarım Raporu Sunumları ve Rapor Teslimleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Referans Kitabı: n/a Ek Kaynaklar: n/a
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 70 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 2 | 2 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 0 | 0 | 0 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 0 | 0 | 0 | Sunum (Hazırlık dahil) | 2 | 1 | 2 | Proje | 1 | 15 | 15 | Danışmanla Toplantı | 14 | 2 | 28 | Toplam İş Yükü | | | 90 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |