Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Zemin gerilme dağılımını öğrenir, 2) Saha araştırmalarının ve sondajların planlanmasını, sondaj yöntemlerini, örneklemeyi, yerinde (saha) deneylerini anlar, 3) Başlangıç (elastik) oturma, konsolidasyon oturması ve izin verilen oturmayı açıklama ve tanecikli ve kohezyonlu topraklardaki temel oturmalarını açıklayabilir, 4) Kohezyonsuz ve kohezyonlu zeminlerin taşıma kapasitesini, zeminin izin verilen taşıma kapasitesini, ve saha deneylerinin kullanımını öğrenir, 5) Sığ temellerin çeşitleri, kohezyon ve kohezyonlu topraklarda sığ temellerin rijit tasarımı, temel tasarımında yerinde testlerin kullanılmasını anlar, 6) Toprak basıncı teorisinin gözden geçirilmesi, toprak istinat sistemleri, konsol ve yerçekimi istinat duvarları, bağlantılı duvarlar, toprakarme duvarlar, istinat yapılarının tasarımı anlayabilir, 7) Kazıkların sınıflandırılmasını, kazık çeşitlerini, tek bir kazığın kohezyonsuz ve kohezyonlu zeminlerde taşıma kapasitesini, kazık gruplarının tasarımını, kazık gruplarının oturmasını açıklayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( CE361)
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Temel Tasarımının Genel İlkeleri, Zemin Etüdü ve Zemin Testleri, Sığ Temeller, Derin Temeller, Yeryüzü Yapıları ve Yanal Basınçlar, Eğim Kararlılığı Analizi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş
2. Hafta
Zeminlerde Gerilme Dağılımı
3. Hafta
Zeminlerde Gerilme Dağılımı
4. Hafta
Saha Deneyleri
5. Hafta
Saha Deneyleri
6. Hafta
Yapıların Oturma Kriterleri
7. Hafta
Yapıların Oturma Kriterleri
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Zemin Taşıma Gücü Hesapları
10. Hafta
Zemin Taşıma Gücü Hesapları
11. Hafta
Sığ Temel Tasarımı
12. Hafta
Kazıklar ve İstinat Yapıları
13. Hafta
Kazıklar ve İstinat Yapıları
14. Hafta
Kazık Temeller
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Referans Kitabı: Das, B.M., Principles of Foundation Engineering, 2007. Ek Kaynaklar: Varghese, P.C., Foundation Engineering, PHI Learning Pvt. Ltd., 2005. Tomlinson, M.J., Foundation Design and Construction, Prentice Hall, 2001. Day, R.W., Geotechnical and Foundation Engineering: Design and Construction, McGraw-Hill Professional, 1999.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sorun/Problem Çözme,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Ödev
1
15
Mini-Sınav
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
1
10
10
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
45
45
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
1
30
30
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
4
4
Kısa Sınavlar
1
1
1
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30
5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ