DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Üçüncü Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Kaan Kaatsız
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İşletim,derleme ve hata ayıklama gibi problemlerin çözümü için bilgisayar kullanır. 2) Giriş-Çıkış problemlerine uygun çözüm algoritmasını oluşturur. 3) Karar verme problemlerine uygun çözüm algoritmasını oluşturur. 4) Döngüsel problemlere uygun çözüm algoritmasını oluşturur. 5) İnşaat mühendisliği alanında algoritma oluşturma ve problem çözme beceresi elde eder.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( CENG103) |
ÖNERİLEN DERSLER | None |
DERS TANIMI | MATLAB!a giriş niteliğindeki bu dersin amacı bu programlama dilini anlamak, günlük problemleri bilgisayar diline çevirmek ve inşaat mühendisliği problemleri için algoritmalar geliştirmektir. Öğrenciler bu ders kapsamında birtakım programları MATLAB'da nasıl yazacaklarını, derleyeceklerini ve çalıştıracaklarını öğreneceklerdir. Ayrıca öğrenciler, bu programlama dillerinde uygulamalı olarak okuma, anlama, değişiklik yapma ve hata ayıklama becerilerini de kazanacaklardır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Bilgisayar ve Programlamaya Genel Bakış | 2. Hafta | MATLAB'a Giriş | 3. Hafta | MATLAB Temelleri | 4. Hafta | m-uzantılı dosya oluşturma | 5. Hafta | Program Tasarımı ve Algoritma Geliştirme | 6. Hafta | Veriyi İçe-Dışa Aktarma | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | MATLAB Fonksiyonları | 9. Hafta | MATLAB Programlarında Hata Ayıklama | 10. Hafta | Mantıksal Vektörler | 11. Hafta | Döngü Yapıları | 12. Hafta | Karar Yapıları | 13. Hafta | 2 Boyutlu Grafik Oluşturma | 14. Hafta | Sembolik operatörlerle MATLAB Kullanımı |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Referans Kitabı: Hahn, B., Valentine, D. Essential MATLAB for Engineers and Scientists, 4th Edition, Elsevier, 2010. Ek Kaynaklar: Moore, H. MATLAB for Engineers, 5th Edition, Pearson, 2017. Ders Notları
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Ödev | 4 | 15 | Mini-Sınav | 3 | 10 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 3 | 1 | 3 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 3 | 3 | 9 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | 5 | 2 | 10 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 3 | 3 | 9 | Toplam İş Yükü | | | 148 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,93 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |