DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 2 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Kaan Kaatsız Doktor Öğretim Üyesi Fırat Soner Alıcı
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İşletim,derleme ve hata ayıklama gibi problemlerin çözümü için bilgisayar kullanır 2) Giriş-Çıkış problemlerine uygun çözüm algoritmasını oluşturur ve C programlama dili ile kodlar ve tecrübe eder 3) Karar verme problemlerine uygun çözüm algoritmasını oluşturur ve C programlama dili ile kodlar ve tecrübe eder 4) Döngüsel problemlere uygun çözüm algoritmasını oluşturur ve C programlama dili ile kodlar ve tecrübe eder 5) Fonksiyonları kullanarak uygun çözüm algoritmasını oluşturur ve C programlama dili ile kodlar ve tecrübe eder 6) Tek boyutlu dizileri kullanarak uygun çözüm algoritmasını oluşturur ve C programlama dili ile kodlar ve tecrübe eder 7) Çift boyutlu dizileri kullanarak uygun çözüm algoritmasını oluşturur ve C programlama dili ile kodlar ve tecrübe eder 8) Yazılmış bir programı izler ve hataları bulur
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | BİL 101 Bilgisayar Yazılımı-I dersinde işlenen temel programlama yöntem, kavram ve kuralların pratik uygulama ile pekiştirilmesi için; derste işlenen konularla eşgüdümlü olarak verilen problem örneklerinin bilgisayar başında geliştirilmesi, işletilmesi ve sonuçlarının doğruluğunun irdelenmesini kapsayan deneysel bir laboratuvar çalışmadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Programlama Kavramları ve Uygulama | 2. Hafta | Veri Türleri, C Dili ile Programlama Örnekleri | 3. Hafta | Karar Yapıları Kullanılarak Problem Çözümü | 4. Hafta | 1. Kısa Sınav | 5. Hafta | Döngüler Kullanılarak Problem Çözümü | 6. Hafta | İçiçe Döngüler Kullanılarak Problem Çözümü | 7. Hafta | 2. Kısa Sınav | 8. Hafta | Ara-sınav | 9. Hafta | Standart Fonksiyonlar Kullanılarak Problem Çözümü | 10. Hafta | Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlar Kullanılarak Problem Çözümü | 11. Hafta | 3. Kısa Sınav | 12. Hafta | Tek Boyutlu Dizilerin Kullanımı ve Problem Çözümü | 13. Hafta | Çok Boyutlu Dizilerin Kullanımı ve Problem Çözümü | 14. Hafta | 4. Kısa Sınav |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | C How to Program,H.M.Deitel and P.J.Deitel, Prentice Hall, (2010-14) Problem Solving & Programming in C/C++,B.Koffman,(2001) Problem Solving and Programming Concept, M. Sprankle, Pearson Education (2003) Programlamayı C ile Öğreniyorum , Muhammet & Seher Yorulmaz, (2013)
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Sorun/Problem Çözme,Deney,Eğitim-Uygulama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Mini-Sınav | 4 | 90 | Uygulama/Pratik | 10 | 10 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | 4 | 7 | 28 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 0 | 0 | 0 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 0 | 0 | 0 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | 14 | 2 | 28 | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Kısa Sınavlar | 4 | 1 | 4 | Toplam İş Yükü | | | 60 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 2 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |