Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 2) Deney tasarlama, deney yapma, verileri analiz etme ve yorumlama becerisi 3) İstenilen ihtiyaçları karşılamak için bir sistem, bileşen veya süreç tasarlama becerisi 4) Disiplinlerarası takımlarda çalışma becerisi 5) Teknik problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 6) Teknik çözümlerin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini anlamak için gerekli olan geniş eğitim 7) Teknik uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern teknik araçları kullanabilme becerisi.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Üniversite, fakülte ve bölümün tanıtımı, yönetmelikler ve üniversite WEB sayfasının tanıtılması. Bilim ve teknolojinin gelişim sürecinde Teknik alanların tarihçesi, gelişimi ve geleceği. Teknikerlerin çalışma alanları, diğer bilimlerle ilişkileri. Dünyada ve Türkiye'de Teknikerlerin iş imkanları. Teknik alanlarda birim sistemleri, dönüşümleri ve hesaplama yöntemleri. Teknik alanların temel dersleri, kavramları, problemleri ve uygulamaları. Öğrencilerin teknikerliğin temel konuları, teknik ve yöntemleriyle ilgili kütüphane ve internet araştırmaları ile proje sunumları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin amacı ve yöntemi, üniversite ve meslek yüksekokulunun tanıtılması
2. Hafta
Üniversite ve meslek yüksekokulunun yönetmelik, yönerge ve prosedürleri
3. Hafta
Bilgi, bilim ve meslek kavramı: tarım devrimi ve sonuçları
4. Hafta
Sanayi devrimi ve uzantıları
5. Hafta
Teknikerliğin tanıtımı
6. Hafta
Teknikerliğin konuları
7. Hafta
Mühendislik alanları hakkında konuk konuşmacı
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Endüstride teknikerlerin görevleri, konuk konuşmacı
10. Hafta
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11. Hafta
Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
12. Hafta
Çağın sorunları hakkında bilgi, teknik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
13. Hafta
Öğrenci sunumları
14. Hafta
Öğrenci sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Alvin Toffler, Üçüncü Dalga, Altın Kitaplar Jean Gimpel, Ortaçağda Endüstri Devrimi,Tubitak, 1997
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sunum,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Mini-Sınav
1
25
Devam
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
4
8
Toplam İş Yükü
60
Toplam İş Yükü / 30
2
Dersin AKTS Kredisi
1
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ