DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Haberleşme sistemlerini öğrenmek 2) Genlik Modülasyonu ve matematiksel bağıntılarını öğrenmek 3) Frekans Modülasyonu ve matematiksel bağıntılarını öğrenmek 4) Faz Modülasyonu ve matematiksel bağıntılarını öğrenmek 5) Anahtarlama Modülasyonu ve matematiksel bağıntılarını öğrenmek
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | temel oluşturmak amacı ile analog haberleşmeyi öğrenmek, analog haberleşmede kullanılan AM, FM, PM ve kaydırmalı anahtarlama modülesyonlarını öğrenmek. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Haberleşme sistemleri ve haberleşme sistemi tasarımında göz önünde bulundurulması gereken hususlar | 2. Hafta | Sinyaller ve modülasyon | 3. Hafta | Temel band sinyal tipleri ve temel band band genişliğinin evrimi | 4. Hafta | Modülasyona duyulan ihtiyaç ve modulasyon tiplerinin sınıflandırılması | 5. Hafta | Modülasyonla elde edilen avantajlar | 6. Hafta | Genlik modülasyon teorisi, türleri ve matematiksel denklemlerinin çıkartılması | 7. Hafta | Genlik modülatör ve demodülatör devreleri | 8. Hafta | Frekans modülasyon teorisi ve genel temelleri | 9. Hafta | Frekans müdülasyonu türleri ve matematiksel denklemlerinin çıkartılması,avantajları ve dezavantajları | 10. Hafta | Faz modülasyonu teorisi ve genel analizi | 11. Hafta | FM ve PM `in kaşılaştırlıması ve PM `nin kullanıldığı yerler | 12. Hafta | Anahtarlama (Binary) modülasyonu ve kullanım alanları | 13. Hafta | Genlik ve Frekans anahtarlamalı kaydırma modülasyonu | 14. Hafta | Faz kaydyrmaly anahtarlama modulasyonu ve çok seviyeli faz anahtarlamalı kaydırma |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Basic Communication Theory (J. E. Pearson, Prentice Hall, ISBN : 0-13-061078-X) Principles of Communication Systems (H. Taub & D. L. Schilling, McGraw-Hill, ISBN: 0-07-062955-2) Communication Systems (A. B. Carlson, McGraw-Hill, ISBN : 0-07-009960-X) Telecommunication Principles (J. J. O'Reilly, VNR, ISBN : 0-442-30592-3) |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 8 | 3 | 24 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |