Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SEMİNER RPD684 İkinci Yarıyıl (Bahar) 0 + 0 8

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS8
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Figen Çok
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bir araştırma sorusu formüle eder.
2) Bu araştırma sorusuna uygun hipotezler geliştirebilir.
3) Araştırma sorusuna temel oluşturacak kapsamlı bir alanyazın taraması yapar.
4) Gerekli değişkenleri tanımlar ve ölçülmesi konusunda strateji geliştirir.
5) Araştırma deseninin gerektirdiği ölçme araçlarını geliştirebilir ya da uygun ölçme araçları ve süreçleri bulur.
6) Bölüm kurulu ve diğer lisansüstü öğrencilerinin karşısında araştırma önerilerini sunar ve savunur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÖğrenciler tarafından birer eğitim bilimci ve psikolojik danışman olarak özel bir konuda bakış açılarını genişletecek nitelikte alanyazını taramasına dayalı bir konunun araştırılması ve öğrenci ve öğretim üyelerine sunulması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Seminer dersine giriş, amaçlar, hazırbulunuşluk değerlendirmesi
2. Hafta Seminer dersine giriş, amaçlar, hazırbulunuşluk değerlendirmesi
3. Hafta Araştırmacı olmaya giriş. Okunması gerekenler: raporlar, araştırma makaleleri, tezler, Web of Science, Research Gate
4. Hafta Endnote ile çalışma
5. Hafta Araştırma Hikayeleri
6. Hafta Bağımsız literatür taramaları
7. Hafta Bağımsız literatür taramaları
8. Hafta Bağımsız literatür taramaları
9. Hafta Bağımsız literatür taramaları
10. Hafta Tercih edilen konuların paylaşımı, kısa sunumlar
11. Hafta Potansiyel akademik danışmalarla konuların geliştirilmesi
12. Hafta Potansiyel akademik danışmalarla konuların geliştirilmesi
13. Hafta Alanyazın ve araştırma önerilerinin sunulması ve raporların teslimi
14. Hafta Alanyazın ve araştırma önerilerinin sunulması ve raporların teslimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAmerican Psychological Association (2020). Publication Manual of the American Psychological Association (online 7th ed.). Washington D.C: Author.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Toplam(%)0
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)0
Finalin Başarıya Oranı(%)100
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12448
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)12020
Konu Araştırma 14040
Literatür taraması14040
Tez Önerisi Hazırlama15050
Toplam İş Yükü240
Toplam İş Yükü / 308
Dersin AKTS Kredisi8
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3            X
P4            X
P5  X   X   X      
P6  X   X   X   X   X  
P7  X          
P8           
P9