DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 8 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Figen Çok
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bir araştırma sorusu formüle eder. 2) Bu araştırma sorusuna uygun hipotezler geliştirebilir. 3) Araştırma sorusuna temel oluşturacak kapsamlı bir alanyazın taraması yapar. 4) Gerekli değişkenleri tanımlar ve ölçülmesi konusunda strateji geliştirir. 5) Araştırma deseninin gerektirdiği ölçme araçlarını geliştirebilir ya da uygun ölçme araçları ve süreçleri bulur. 6) Bölüm kurulu ve diğer lisansüstü öğrencilerinin karşısında araştırma önerilerini sunar ve savunur.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Öğrenciler tarafından birer eğitim bilimci ve psikolojik danışman olarak özel bir konuda bakış açılarını genişletecek nitelikte alanyazını taramasına dayalı bir konunun araştırılması ve öğrenci ve öğretim üyelerine sunulması. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Seminer dersine giriş, amaçlar, hazırbulunuşluk değerlendirmesi | 2. Hafta | Seminer dersine giriş, amaçlar, hazırbulunuşluk değerlendirmesi | 3. Hafta | Araştırmacı olmaya giriş. Okunması gerekenler: raporlar, araştırma makaleleri, tezler, Web of Science, Research Gate | 4. Hafta | Endnote ile çalışma | 5. Hafta | Araştırma Hikayeleri | 6. Hafta | Bağımsız literatür taramaları | 7. Hafta | Bağımsız literatür taramaları | 8. Hafta | Bağımsız literatür taramaları | 9. Hafta | Bağımsız literatür taramaları | 10. Hafta | Tercih edilen konuların paylaşımı, kısa sunumlar | 11. Hafta | Potansiyel akademik danışmalarla konuların geliştirilmesi | 12. Hafta | Potansiyel akademik danışmalarla konuların geliştirilmesi | 13. Hafta | Alanyazın ve araştırma önerilerinin sunulması ve raporların teslimi | 14. Hafta | Alanyazın ve araştırma önerilerinin sunulması ve raporların teslimi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | American Psychological Association (2020). Publication Manual of the American Psychological Association (online 7th ed.). Washington D.C: Author. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Toplam(%) | | 0 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 4 | 48 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 20 | 20 | Konu Araştırma | 1 | 40 | 40 | Literatür taraması | 1 | 40 | 40 | Tez Önerisi Hazırlama | 1 | 50 | 50 | Toplam İş Yükü | | | 240 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 8 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 8 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |