Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PSİKOLOJİK DANIŞMADA SÜREÇ VE SONUÇ ARAŞTIRMALARI RPD623 - 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Zeynep Atik
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Psikolojik danışma süreç ve sonuç araştırmalarının yöntem ve tekniklerinin bilgisini kazanır.
2) Danışana ilişkin değişkenlerin psikolojik danışma yardımının etkililiğindeki rolünü kavrar.
3) Psikolojik danışmana ilişkin değişkenlerin psikolojik danışma yardımının etkililiğindeki rolünü kavrar.
4) Farklı psikolojik danışma yöntemlerinin psikolojik danışma yardımı sonucuna etkilerini karşılaştırır.
5) Psikolojik danışma sürecindeki değişkenlerin, farklı danışan popülasyonlarıyla psikolojik danışma uygulamalarının etkililiği üzerindeki rolünü karşılaştırır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDersin amacı öğrencilerin psikolojik danışma süreci ve sonucu ile ilgili yapılan araştırmalar temelinde psikolojik danışma sürecine ve sonuca etki eden danışan ve psikolojik danışman değişkenlerine ilişkin bir anlayışa sahip olmasıdır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders hakkında genel bilgilendirme
2. Hafta Psikolojik danışma süreci ve etkililiğine dair temel kavramlar ve temel araştırmalar
3. Hafta Psikolojik danışma süreç ve sonuç araştırmalarının tanımı ve temel yöntemler
4. Hafta Analog Araştırmalar
5. Hafta Psikolojik danışmada süreç araştırması yöntemleri
6. Hafta Psikolojik danışma süreç ve sonuç araştırmalarının yöntem ve teknikleri
7. Hafta Psikolojik danışma süreç ve sonuç araştırmalarının yöntem ve teknikleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Psikolojik danışma ve psikoterapilerin etkililiği üzerine süreç ve sonuç araştırmalarının incelenmesi
10. Hafta Danışana ilişkin değişkenlerin psikolojik danışma süreci ve etkililiğindeki rolü
11. Hafta Danışana ilişkin değişkenlerin psikolojik danışma süreci ve etkililiğindeki rolü
12. Hafta Psikolojik danışman?a ilişkin değişkenlerin psikolojik danışma yardımının etkililiğindeki rolü
13. Hafta Psikolojik danışman?a ilişkin değişkenlerin psikolojik danışma yardımının etkililiğindeki rolü
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Lambert, M.J. (Ed.) (2013). Handbook of psychotherapy and behavior change (6th ed.). New York: Wiley. Tryon, G. S. (Ed.) (2002). Counseling based on process research: applying what we know. Boston: Allyn and Bacon.
2. Hill, C. E., Nutt, E. A., & Jackson, S. (1994). Trends in psychotherapy process research: Samples, measures, researchers, and classic publications. Journal of Counseling Psychology, 41(3), 364.
3. Hill, C. E., & Corbett, M. M. (1993). A perspective on the history of process and outcome research in counseling psychology. Journal of Counseling Psychology, 40(1), 3.
4. Hill, C. E. (1982). Counseling process research: Philosophical and methodological dilemmas. The Counseling Psychologist, 10(4), 7-19.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev140
Makale Sunuşu230
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3         
P4         
P5  X   X   X   X   X
P6         
P7  X   X   X   X   X
P8         
P9  X   X   X   X   X