Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Psikolojik danışma süreç ve sonuç araştırmalarının yöntem ve tekniklerinin bilgisini kazanır. 2) Danışana ilişkin değişkenlerin psikolojik danışma yardımının etkililiğindeki rolünü kavrar. 3) Psikolojik danışmana ilişkin değişkenlerin psikolojik danışma yardımının etkililiğindeki rolünü kavrar. 4) Farklı psikolojik danışma yöntemlerinin psikolojik danışma yardımı sonucuna etkilerini karşılaştırır. 5) Psikolojik danışma sürecindeki değişkenlerin, farklı danışan popülasyonlarıyla psikolojik danışma uygulamalarının etkililiği üzerindeki rolünü karşılaştırır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Dersin amacı öğrencilerin psikolojik danışma süreci ve sonucu ile ilgili yapılan araştırmalar temelinde psikolojik danışma sürecine ve sonuca etki eden danışan ve psikolojik danışman değişkenlerine ilişkin bir anlayışa sahip olmasıdır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders hakkında genel bilgilendirme
2. Hafta
Psikolojik danışma süreci ve etkililiğine dair temel kavramlar ve temel araştırmalar
3. Hafta
Psikolojik danışma süreç ve sonuç araştırmalarının tanımı ve temel yöntemler
4. Hafta
Analog Araştırmalar
5. Hafta
Psikolojik danışmada süreç araştırması yöntemleri
6. Hafta
Psikolojik danışma süreç ve sonuç araştırmalarının yöntem ve teknikleri
7. Hafta
Psikolojik danışma süreç ve sonuç araştırmalarının yöntem ve teknikleri
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Psikolojik danışma ve psikoterapilerin etkililiği üzerine süreç ve sonuç araştırmalarının incelenmesi
10. Hafta
Danışana ilişkin değişkenlerin psikolojik danışma süreci ve etkililiğindeki rolü
11. Hafta
Danışana ilişkin değişkenlerin psikolojik danışma süreci ve etkililiğindeki rolü
12. Hafta
Psikolojik danışman?a ilişkin değişkenlerin psikolojik danışma yardımının etkililiğindeki rolü
13. Hafta
Psikolojik danışman?a ilişkin değişkenlerin psikolojik danışma yardımının etkililiğindeki rolü
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Lambert, M.J. (Ed.) (2013). Handbook of psychotherapy and behavior change (6th ed.). New York: Wiley. Tryon, G. S. (Ed.) (2002). Counseling based on process research: applying what we know. Boston: Allyn and Bacon. 2. Hill, C. E., Nutt, E. A., & Jackson, S. (1994). Trends in psychotherapy process research: Samples, measures, researchers, and classic publications. Journal of Counseling Psychology, 41(3), 364. 3. Hill, C. E., & Corbett, M. M. (1993). A perspective on the history of process and outcome research in counseling psychology. Journal of Counseling Psychology, 40(1), 3. 4. Hill, C. E. (1982). Counseling process research: Philosophical and methodological dilemmas. The Counseling Psychologist, 10(4), 7-19.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
40
Makale Sunuşu
2
30
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi
7
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ