DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Sadegül Akbaba Altun
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Nitel araştırma geleneğine ilişkin farkındalık kazanır. 2) Nitel araştırma ile ilgili bir araştırma önerisi hazırlar. 3) Nitel araştırma tekniklerini kullanarak araştırma yapar. 4) Nitel araştırma yöntemine uygun rapor yazar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Nitel araştırma yöntemlerini kuramsal temelden başlayarak inceleme. Niteliksel bilimsel yöntemle veri toplama, veri analizi, verilerin yorumlanması ve raporlaştırılması. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin tanıtılması ve genel amaçların açıklanması, Bilimsel Araştırma Paradigmaları | 2. Hafta | Nitel Araştırmanın Temelleri/Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması | 3. Hafta | Nitel Araştırmanın Planlanması | 4. Hafta | Nitel Araştırmada Güvenirlik ve Geçerlik | 5. Hafta | Nitel Araştırmada Veri Toplama Yöntemleri: Görüşme | 6. Hafta | Nitel Araştırmalarda Veri Toplama Yöntemleri: Gözlem | 7. Hafta | Nitel Araştırmalarda Veri Toplama Yöntemleri: Doküman inceleme | 8. Hafta | Ara Sınav haftası | 9. Hafta | Durum (Örnek Olay) çalışması | 10. Hafta | Nitel Araştırmalarda Veri Analizi. | 11. Hafta | Nitel Araştırma Sonuçlarının Yazılması | 12. Hafta | Nitel Araştırma Sonuçlarının Kullanılması | 13. Hafta | Araştırmaların Sunulması | 14. Hafta | Araştırmaların Sunulması | 15. Hafta | Dönem Sonu Sınavı | 16. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1) Creswell, J. W. (2013). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing from Five Approaches. Sage Publications: New Jersey. 2) Merriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama için Bir Rehber. (Ed: Turan, S.). Nobel Yayınları: Ankara. 3) Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage Publication. 4) Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. (2nd ed). Newbury Park, CA: Sage Publication. 5) Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (9. Baskı). Seçkin Yayıncılık: Ankara. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 70 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 3 | 10 | 30 | Dönem Projesi Araştırması | 1 | 30 | 30 | Rapor yazma | 1 | 20 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 195 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |