Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
NİTEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ RPD617 - 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Sadegül Akbaba Altun
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Nitel araştırma geleneğine ilişkin farkındalık kazanır.
2) Nitel araştırma ile ilgili bir araştırma önerisi hazırlar.
3) Nitel araştırma tekniklerini kullanarak araştırma yapar.
4) Nitel araştırma yöntemine uygun rapor yazar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMINitel araştırma yöntemlerini kuramsal temelden başlayarak inceleme. Niteliksel bilimsel yöntemle veri toplama, veri analizi, verilerin yorumlanması ve raporlaştırılması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtılması ve genel amaçların açıklanması, Bilimsel Araştırma Paradigmaları
2. Hafta Nitel Araştırmanın Temelleri/Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması
3. Hafta Nitel Araştırmanın Planlanması
4. Hafta Nitel Araştırmada Güvenirlik ve Geçerlik
5. Hafta Nitel Araştırmada Veri Toplama Yöntemleri: Görüşme
6. Hafta Nitel Araştırmalarda Veri Toplama Yöntemleri: Gözlem
7. Hafta Nitel Araştırmalarda Veri Toplama Yöntemleri: Doküman inceleme
8. Hafta Ara Sınav haftası
9. Hafta Durum (Örnek Olay) çalışması
10. Hafta Nitel Araştırmalarda Veri Analizi.
11. Hafta Nitel Araştırma Sonuçlarının Yazılması
12. Hafta Nitel Araştırma Sonuçlarının Kullanılması
13. Hafta Araştırmaların Sunulması
14. Hafta Araştırmaların Sunulması
15. Hafta Dönem Sonu Sınavı
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) Creswell, J. W. (2013). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing from Five Approaches. Sage Publications: New Jersey.
2) Merriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama için Bir Rehber. (Ed: Turan, S.). Nobel Yayınları: Ankara.
3) Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage Publication.
4) Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. (2nd ed). Newbury Park, CA: Sage Publication.
5) Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (9. Baskı). Seçkin Yayıncılık: Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev170
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler31030
Dönem Projesi Araştırması13030
Rapor yazma12020
Toplam İş Yükü195
Toplam İş Yükü / 306,5
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5    X    
P6  X   X   X  
P7    X   X   X
P8       
P9