Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PSİKOLOJİK DANIŞMA STRATEJİ VE MÜDAHALELERİ RPD602 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Nazife Üzbe Atalay
Doktor Öğretim Üyesi Hicran Çetin Gündüz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çocukluk ve ergenlik döneminin gelişim süreçlerini değerlendirir
2) Psikolojik danışma sürecinde uygun vaka stratejisi belirleme ve müdahale seçmeyi bilir
3) Çocuk ve Ergenlerle BDT temelli strateji ve müdahaleleri tanır
4) Çocuk ve ergenlerle çalışırken BDT temelli strateji ve müdahaleleri kullanabilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDersin amacı psikolojik danışmada danışan sorunlarını değerlendirme, amaç oluşturma, strateji belirleme ve müdahale etme, sonlandırma ve izleme konularında gerekli olan bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Çocuk ve Ergenlerle psikolojik danışma
2. Hafta Bilişsel Davranışçı Terapiler
3. Hafta Çocuklar ve Ergenlerle Bilişsel terapide temel ilke ve Kavramlar
4. Hafta Terapötik İlişki Geliştirme
5. Hafta Vaka Formülasyonu, Seansların yapısı ve terapinin uygulanması
6. Hafta Duygu ve Düşünce Eğitimi, Psikoeğitim
7. Hafta Bilişsel teknikler ve Bilişsel Yeniden Yapılandırma,
8. Hafta Gevşeme Eğitimi, Problem çözme eğitimi ve Davranışsal teknikler,
9. Hafta Motivasyonel Görüşme, Mindfulness
10. Hafta Anne Babanın Terapiye Katılımı
11. Hafta Terapi sürecini sonlandırma ve Karşılaşılabilecek problemler
12. Hafta İçe Yönelim ve Dışa Yönelim sorunlarında BDT
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Sorias, O. (2019). Çocuklar ve Ergenler için Bilişsel Davranışçı terapi: Temel İlkeler ve Teknikler
2. Sudak, D. M., Codd, R. T. III, Ludgate, J., Sokol, L., Fox, M. G., Reiser, R., & Milne, D. L. (2016). Teaching and supervising cognitive behavioral therapy. John Wiley & Sons Inc.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev118
Makale Sunuşu112
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi10440
Final Sınavına Hazırlık12424
Ders Saati12336
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)11313
Makale Sunuşu61060
Toplam İş Yükü190
Toplam İş Yükü / 306,33
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2  X      
P3    X    
P4      X   X
P5      X   X
P6       
P7  X   X   X   X
P8       
P9