DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 8 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İn-vitro antijen-antikor birleşmesi reaksiyonu esasına dayanan serolojik yöntemler ve mekanizmaları anlatır. 2) Enfeksiyon hastalıklarının tanısında, prognozunda ve tedavisinde kullanılan yöntemleri sıralar. 3) İn-vitro antijen-antikor birleşmesi reaksiyonu esasına dayanan serolojik yöntemleri uygular ve sonuçları yorumlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Bu derste in-vitro antijen-antikor birleşmesi reaksiyonu esasına dayanan serolojik yöntemler ve mekanizmaları, klinik mikrobiyoloji alanında enfeksiyon hastalıklarının tanısında, prognozunda ve tedavi takibindeki rolleri anlatılacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Serolojik Kavramlar ve Genel Prensipler | 2. Hafta | Serolojik Yöntemlerin Gruplandırılması | 3. Hafta | Klasik Serolojik Yöntemler-1 | 4. Hafta | Klasik Serolojik Yöntemler-2 | 5. Hafta | Klasik Serolojik Yöntemler-3 | 6. Hafta | İşaretli Katı Faz Yöntemleri-1 | 7. Hafta | İşaretli Katı Faz Yöntemleri-2 | 8. Hafta | Bakteri Enfeksiyonlarının Serolojik Tanısı-1 | 9. Hafta | Bakteri Enfeksiyonlarının Serolojik Tanısı-2 | 10. Hafta | Viral Enfeksiyonların Serolojik Tanısı | 11. Hafta | Viral Enfeksiyonların Serolojik Tanısı-2 | 12. Hafta | Mantar Enfeksiyonlarının Serolojik Tanısı | 13. Hafta | Parazit Enfeksiyonlarının Serolojik Tanısı | 14. Hafta | Otoantikor Testleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Isenberg HD. Klinik Mikrobiyoloji Yöntemleri El Kitabı (Garcia LS ed., Başustaoğlu A, Yıldıran ŞT, cev. ed). Üçüncü Baskı. Ankara, Atlas Kitapçılık. Cilt 1, 2, 3.; 2013. 2. A. Dürdal Us. Serolojik Tanı Yöntemleri, Uygulama ve Değerlendirme. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2006, Ankara 3. Levinson W. Tibbi Mikrobiyoloji ve Immunoloji (Sener B, Esen B cev ed). 1. Baskı. Ankara, Güneş Tıp Kitabevleri, 2018.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Toplam(%) | | 30 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 10 | 140 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 21 | 21 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | 14 | 2 | 28 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 0 | 0 | 0 | Toplam İş Yükü | | | 240 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 8 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 8 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |