Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  İlköğretim Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI MTE654 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Şeref Mirasyedioğlu
Doktor Öğretim Üyesi Hacer Türkoğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematik eğitiminde kullanılan teknolojileri bilirler.
2) Teknoloji kullanımının matematik öğretimine ve öğrenimine katkısını bilirler.
3) Teknolojinin matematik eğtiminde kullanımında öğretmenin ve öğrencinin rollerini kavrarlar.
4) Teknoloji destekli etkinlik geliştirirler.
5) Teknoloji kullanımının avantajlarını ve dezavntajlarını kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIMatematik öğretiminde kullanılan teknolojilerin tanıtımı (LOGO, Cabri, Dynamic Geometry, CAS, MAPLE, DERIVE, Autograph, Grafik Analiz yazılımı, Gizmolar vs.), teknolojinin öğretime katkıları, öğretmene biçilen rollerin değerlendirilmesi, öğrencilerin üstlendiği rol, bilgisayar programlarının arabulucu rolü, teknoloji destekli etkinlik geliştirme, teknoloji kullanımının getirileri ve zorluklarının değerlendirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Matematik öğretiminde kullanılan teknolojilerin tanıtımı (LOGO, Cabri, Dynamic Geometry)
2. Hafta Matematik öğretiminde kullanılan teknolojilerin tanıtımı (CAS, MAPLE, DERIVE)
3. Hafta Matematik öğretiminde kullanılan teknolojilerin tanıtımı ( Autograph, Grafik Analiz yazılımı, Gizmolar vs.),
4. Hafta Teknolojinin matematik öğretime katkıları
5. Hafta Teknolojinin matematik öğretime katkıları
6. Hafta Teknoloji kullanımında öğretmenin ve öğrencinin rolü
7. Hafta Bilgisayar programlarının arabulucu rolü
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Teknoloji destekli etkinlik geliştirme
10. Hafta Teknoloji kullanımının getirileri ve zorluklarının değerlendirilmesi
11. Hafta Matematik eğitimde teknoloji kullanımıyla ilgili yapılan çalışmalar
12. Hafta Matematik eğitimde teknoloji kullanımıyla ilgili yapılan çalışmalar
13. Hafta Proje çalışmaları
14. Hafta Proje çalışmaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAACTE Committee on Innovation and Technology (ed.) (2008). Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) for Educators. New York : Published by Routledge for the American Association of Colleges for Teacher Education
Alexander, P. & Winne, P., (ed) (2006). Handbook of educational psychology. Mahwah, N.J. : Erlbaum
Fey, J. T. (2003). Computer Algebra Systems in Secondary School Mathematics Education. Reston, VA : NCTM
Gutierrez, A. & Boero, P. (ed.) (2006). Handbook of Research on the Psychology of Mathematics Education : Past, Present and Future. Rotterdam : Sense Publishers
Lyn D. (ed.) (2008). Handbook of International Research in Mathematics Education. New York : Routledge (2nd ed.)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav110
Ödev130
Proje140
Toplam(%)80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)80
Finalin Başarıya Oranı(%)20
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12560
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)11010
Makale Sunuşu11010
Toplam İş Yükü155
Toplam İş Yükü / 305,16
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3    X      
P4         
P5  X        
P6         
P7         
P8          X
P9         
P10         
P11         
P12         
P13         
P14         
P15    X      
P16         
P17         
P18         
P19         
P20         
P21  X        
P22         
P23          X