Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik eğitiminde kullanılan teknolojileri bilirler. 2) Teknoloji kullanımının matematik öğretimine ve öğrenimine katkısını bilirler. 3) Teknolojinin matematik eğtiminde kullanımında öğretmenin ve öğrencinin rollerini kavrarlar. 4) Teknoloji destekli etkinlik geliştirirler. 5) Teknoloji kullanımının avantajlarını ve dezavntajlarını kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Matematik öğretiminde kullanılan teknolojilerin tanıtımı (LOGO, Cabri, Dynamic Geometry, CAS, MAPLE, DERIVE, Autograph, Grafik Analiz yazılımı, Gizmolar vs.), teknolojinin öğretime katkıları, öğretmene biçilen rollerin değerlendirilmesi, öğrencilerin üstlendiği rol, bilgisayar programlarının arabulucu rolü, teknoloji destekli etkinlik geliştirme, teknoloji kullanımının getirileri ve zorluklarının değerlendirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Matematik öğretiminde kullanılan teknolojilerin tanıtımı (LOGO, Cabri, Dynamic Geometry)
2. Hafta
Matematik öğretiminde kullanılan teknolojilerin tanıtımı (CAS, MAPLE, DERIVE)
3. Hafta
Matematik öğretiminde kullanılan teknolojilerin tanıtımı ( Autograph, Grafik Analiz yazılımı, Gizmolar vs.),
4. Hafta
Teknolojinin matematik öğretime katkıları
5. Hafta
Teknolojinin matematik öğretime katkıları
6. Hafta
Teknoloji kullanımında öğretmenin ve öğrencinin rolü
7. Hafta
Bilgisayar programlarının arabulucu rolü
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Teknoloji destekli etkinlik geliştirme
10. Hafta
Teknoloji kullanımının getirileri ve zorluklarının değerlendirilmesi
11. Hafta
Matematik eğitimde teknoloji kullanımıyla ilgili yapılan çalışmalar
12. Hafta
Matematik eğitimde teknoloji kullanımıyla ilgili yapılan çalışmalar
13. Hafta
Proje çalışmaları
14. Hafta
Proje çalışmaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
AACTE Committee on Innovation and Technology (ed.) (2008). Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) for Educators. New York : Published by Routledge for the American Association of Colleges for Teacher Education Alexander, P. & Winne, P., (ed) (2006). Handbook of educational psychology. Mahwah, N.J. : Erlbaum Fey, J. T. (2003). Computer Algebra Systems in Secondary School Mathematics Education. Reston, VA : NCTM Gutierrez, A. & Boero, P. (ed.) (2006). Handbook of Research on the Psychology of Mathematics Education : Past, Present and Future. Rotterdam : Sense Publishers Lyn D. (ed.) (2008). Handbook of International Research in Mathematics Education. New York : Routledge (2nd ed.)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
10
Ödev
1
30
Proje
1
40
Toplam(%)
80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
80
Finalin Başarıya Oranı(%)
20
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
5
60
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
1
10
10
Makale Sunuşu
1
10
10
Toplam İş Yükü
155
Toplam İş Yükü / 30
5,16
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ