DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Şeref Mirasyedioğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik eğitiminin tarihsel gelişimini bilirler 2) Matematik eğitimindeki gelişmelerin eğitime yansımalarını bilirler 3) Matemetik eğitimine felsefe okullarının etkilerini bilirler 4) Matematiğin doğası, matematiksel bilginin objektifliğini kavrarlar 5) Matematiğin tanımıyla öğretimi arasındaki ilişkiyi ve bunun kuramsal temellerini bilirler 6) Matematik eğitiminin amaçlarını, matematik eğitiminde çağdaş eğilimleri, problemleri ve araştırmaları bilirler 7) Milli eğitim matematik müfredatını bilirler
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Matematiğin bir disiplin olarak tarihi gelişimi ve bunun eğitime yansımaları. Matematik eğitimine felsefe okullarının etkileri, matematiğin doğası, matematiksel bilginin objektifliği, felsefi okulların matematik felsefesine etkileri, matematiğin tanımıyla öğretimi arasındaki ilişki ve bunun kuramsal temelleri. Matematik eğitiminde amaçlar, matematik eğitiminde çağdaş eğilimler, problemler ve araştırmalar, eğitim felsefesi açısından milli eğitim matematik müfredatı. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Matematiğin bir disiplin olarak tarihi gelişimi ve bunun eğitime yansımaları. | 2. Hafta | Matematik eğitimine felsefe okullarının etkileri | 3. Hafta | Matematiğin doğası | 4. Hafta | Matematiksel bilginin objektifliği | 5. Hafta | Felsefi okulların matematik felsefesine etkileri | 6. Hafta | Matematiğin tanımıyla öğretimi arasındaki ilişki ve bunun kuramsal temelleri | 7. Hafta | Matematiğin tanımıyla öğretimi arasındaki ilişki ve bunun kuramsal temelleri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Matematik eğitiminde amaçlar | 10. Hafta | Matematik eğitiminde çağdaş eğilimler | 11. Hafta | Matematik eğitiminde çağdaş eğilimler | 12. Hafta | Matematik eğitiminde problemler ve araştırmalar | 13. Hafta | Matematik eğitiminde problemler ve araştırmalar | 14. Hafta | Eğitim felsefesi açısından milli eğitim matematik müfredatı |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Alexander, P. & Winne, P., (ed) (2006). Handbook of educational psychology. Mahwah, N.J. : Erlbaum Gutierrez, A. & Boero, P. (ed.) (2006). Handbook of Research on the Psychology of Mathematics Education: Past, Present and Future. Rotterdam : Sense Publishers Lyn D. (ed.) (2008). Handbook of International Research in Mathematics Education. New York : Routledge (2nd ed.)
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Uygulama/Pratik | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 8 | 3 | 24 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 18 | 18 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 16 | 16 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 8 | 2 | 16 | Kısa Sınavlar | 8 | ,5 | 4 | Toplam İş Yükü | | | 151 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |