Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  İlköğretim Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK EĞİTİMİNİN TARİHİ GELİŞİMİ VE FELSEFESİ EĞT655 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Şeref Mirasyedioğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematik eğitiminin tarihsel gelişimini bilirler
2) Matematik eğitimindeki gelişmelerin eğitime yansımalarını bilirler
3) Matemetik eğitimine felsefe okullarının etkilerini bilirler
4) Matematiğin doğası, matematiksel bilginin objektifliğini kavrarlar
5) Matematiğin tanımıyla öğretimi arasındaki ilişkiyi ve bunun kuramsal temellerini bilirler
6) Matematik eğitiminin amaçlarını, matematik eğitiminde çağdaş eğilimleri, problemleri ve araştırmaları bilirler
7) Milli eğitim matematik müfredatını bilirler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIMatematiğin bir disiplin olarak tarihi gelişimi ve bunun eğitime yansımaları. Matematik eğitimine felsefe okullarının etkileri, matematiğin doğası, matematiksel bilginin objektifliği, felsefi okulların matematik felsefesine etkileri, matematiğin tanımıyla öğretimi arasındaki ilişki ve bunun kuramsal temelleri. Matematik eğitiminde amaçlar, matematik eğitiminde çağdaş eğilimler, problemler ve araştırmalar, eğitim felsefesi açısından milli eğitim matematik müfredatı.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Matematiğin bir disiplin olarak tarihi gelişimi ve bunun eğitime yansımaları.
2. Hafta Matematik eğitimine felsefe okullarının etkileri
3. Hafta Matematiğin doğası
4. Hafta Matematiksel bilginin objektifliği
5. Hafta Felsefi okulların matematik felsefesine etkileri
6. Hafta Matematiğin tanımıyla öğretimi arasındaki ilişki ve bunun kuramsal temelleri
7. Hafta Matematiğin tanımıyla öğretimi arasındaki ilişki ve bunun kuramsal temelleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Matematik eğitiminde amaçlar
10. Hafta Matematik eğitiminde çağdaş eğilimler
11. Hafta Matematik eğitiminde çağdaş eğilimler
12. Hafta Matematik eğitiminde problemler ve araştırmalar
13. Hafta Matematik eğitiminde problemler ve araştırmalar
14. Hafta Eğitim felsefesi açısından milli eğitim matematik müfredatı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAlexander, P. & Winne, P., (ed) (2006). Handbook of educational psychology. Mahwah, N.J. : Erlbaum
Gutierrez, A. & Boero, P. (ed.) (2006). Handbook of Research on the Psychology of Mathematics Education: Past, Present and Future. Rotterdam : Sense Publishers
Lyn D. (ed.) (2008). Handbook of International Research in Mathematics Education. New York : Routledge (2nd ed.)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Uygulama/Pratik130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık8324
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık11818
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11616
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler8216
Kısa Sınavlar8,54
Toplam İş Yükü151
Toplam İş Yükü / 305,03
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1             
P2             
P3    X          
P4             
P5  X            
P6             
P7             
P8              X
P9             
P10             
P11             
P12             
P13             
P14             
P15    X          
P16             
P17             
P18             
P19             
P20             
P21  X            
P22             
P23              X