Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) nitel araştırmalara ilişkin bir içgörü kazanır 2) nitel araştırma metotlarını kullanarak araştırma yapar 3) nitel araştırma ile ilgili ders sonunda bir öneri hazırlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Nitel araştırma paradigmasının tarihsel gelişimi, nitel araştırmada problem cümlesinin oluşturulması, kavramsal ve kuramsal çerçevesinin oluşturulması, veri toplama ve analiz yapma teknikleri, verilerin raporlaştırılması ve etik kuralların belirlenmesi ve içselleştirilmesi
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Bilimsel Araştırma Paradigmaları
2. Hafta
Nitel Araştırmanın Temelleri Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması
3. Hafta
Nitel Araştırmanın Planlanması Nitel Araştırmanın Temel Aşamaları Nitel Araştırma Sorusu Yazma Nitel Araştırmada Örneklem Seçimi
4. Hafta
Nitel Araştırmada Güvenirlik ve Geçerlik Nitel Araştırmada Araştırmacı Davranışına İlişkin Bazı İlkeler
5. Hafta
Nitel Araştırmada Veri Toplama Yöntemleri. I. Görüşme
6. Hafta
Nitel Araştırmalarda Veri Toplama Yöntemleri. II. Gözlem
7. Hafta
Nitel Araştırmalarda Veri Toplama Yöntemleri. III. Dokuman.
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Nitel Araştırmalarda Veri Analizi.
10. Hafta
Durum. (Örnek Olay) çalışması
11. Hafta
Retrospektif ve introspektif araştırmalar
12. Hafta
Nitel Araştırma Sonuçlarının Yazılması
13. Hafta
Nitel Araştırma Sonuçlarının Kullanılması
14. Hafta
Araştırmaların Sunulması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Berg, B. L. (1998). Qualitative research methods for the social sciences. (3rd ed), Boston, MA: Allyn and Bacon. Bogdan, R.C., & Biklen, S. K. (1992). Qualitative research for education: An introduction to theory and methods. (2nd ed.). Needham Heights, MA: Allyn and Bacon. Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage Publication. Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. (2nd ed). Newbury Park, CA: Sage Publication. Strauss, A., & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research: Grounded theory, procedures and techniques, Thousand Oaks, CA: Sage Publication. Yin, R.K., Bateman, P.G., & Moore, G, B. (1983, September). Case studies and organizational innovation: Strengthening the connection. Washington, DC: COSMOS Cooperation. Yin, R. K. (1994). Case study research: Design and methods. (2nd ed.). Thousand Oaks.CA: Sage Publication. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi. Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
50
Diğer
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
3
6
18
Toplam İş Yükü
156
Toplam İş Yükü / 30
5,2
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ