Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  İlköğretim Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ EĞT653 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Sadegül Akbaba Altun
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) nitel araştırmalara ilişkin bir içgörü kazanır
2) nitel araştırma metotlarını kullanarak araştırma yapar
3) nitel araştırma ile ilgili ders sonunda bir öneri hazırlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMINitel araştırma paradigmasının tarihsel gelişimi, nitel araştırmada problem cümlesinin oluşturulması, kavramsal ve kuramsal çerçevesinin oluşturulması, veri toplama ve analiz yapma teknikleri, verilerin raporlaştırılması ve etik kuralların belirlenmesi ve içselleştirilmesi
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilimsel Araştırma Paradigmaları
2. Hafta Nitel Araştırmanın Temelleri Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması
3. Hafta Nitel Araştırmanın Planlanması Nitel Araştırmanın Temel Aşamaları Nitel Araştırma Sorusu Yazma Nitel Araştırmada Örneklem Seçimi
4. Hafta Nitel Araştırmada Güvenirlik ve Geçerlik Nitel Araştırmada Araştırmacı Davranışına İlişkin Bazı İlkeler
5. Hafta Nitel Araştırmada Veri Toplama Yöntemleri. I. Görüşme
6. Hafta Nitel Araştırmalarda Veri Toplama Yöntemleri. II. Gözlem
7. Hafta Nitel Araştırmalarda Veri Toplama Yöntemleri. III. Dokuman.
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Nitel Araştırmalarda Veri Analizi.
10. Hafta Durum. (Örnek Olay) çalışması
11. Hafta Retrospektif ve introspektif araştırmalar
12. Hafta Nitel Araştırma Sonuçlarının Yazılması
13. Hafta Nitel Araştırma Sonuçlarının Kullanılması
14. Hafta Araştırmaların Sunulması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBerg, B. L. (1998). Qualitative research methods for the social sciences. (3rd ed),
Boston, MA: Allyn and Bacon.
Bogdan, R.C., & Biklen, S. K. (1992). Qualitative research for education: An
introduction to theory and methods. (2nd ed.). Needham Heights, MA: Allyn and Bacon.
Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded
Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage Publication.
Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. (2nd ed). Newbury
Park, CA: Sage Publication.
Strauss, A., & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research: Grounded theory,
procedures and techniques, Thousand Oaks, CA: Sage Publication.
Yin, R.K., Bateman, P.G., & Moore, G, B. (1983, September). Case studies and
organizational innovation: Strengthening the connection. Washington, DC:
COSMOS Cooperation.
Yin, R. K. (1994). Case study research: Design and methods. (2nd ed.). Thousand
Oaks.CA: Sage Publication.
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi. Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Diğer110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler3618
Toplam İş Yükü156
Toplam İş Yükü / 305,2
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2  X   X   X
P3     
P4     
P5  X   X   X
P6     
P7     
P8     
P9      X
P10      X
P11     
P12     
P13     
P14     
P15      X
P16     
P17     
P18     
P19     
P20     
P21     
P22     
P23