Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  İlköğretim Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
OKUL YÖNETİMİNDE KALİTE EĞT652 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Sadegül Akbaba Altun
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Toplam kalite Yönetimi çalışmalarına gönüllü katkı için kendini adar.
2) Eğitim kurumlarındaki ana süreçlerin işleyişini Toplam kalite Yönetimi açısından eleştirir.
3) Eğitim kurumlarında ortaya çıkan kalite sorunlarının çözümünde problem çözme araç ve tekniklerini uygular.
4) Eğitim kurumlarındaki Toplam kalite yönetimi uygulamalarının uygunluğunu değerlendirir.
5) Toplam kalite yönetimi ile ilgili model ve yaklaşımları tanımlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIOkullarda eğitim hizmeti üretilmesi. Bir eğitim hizmetinde girdi-süreç-çıktı tanımı. Okul yönetimi organizasyonu, eğitim süreci yapılanmasında eğitim-idari ve destek yapılanma, okul yönetiminde kalite tanımı ve kaliteyi etkileyen faktörler, veri bilgi yönetimi, okulda iç müşteri-dış müşteri tanımı ve müşteri memnuniyeti, ölçme ve değerlendirme, liderlik, hizmet içi eğitim, okul kültürü başlıklarını kapsar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kalite Anlayışı
2. Hafta Açık Sistem Teorisi ve Kalite Yönetimi
3. Hafta Geleneksel Okul Yönetiminden Toplam Kalite Yönetimine Geçiş
4. Hafta Okul Yönetiminde Öğretmen,Öğrenci,Veli Memnuniyeti(İç ve Dış Müşteri Memnuniyeti)
5. Hafta Okul Yönetiminde Tedarikçilerle İlişkilerin Düzenlenmesi
6. Hafta Toplam Kalite Yönetiminde Kaisen Felsefesi
7. Hafta Okul Yönetiminde Süreç İyileştirme Aşaması
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Kalite Çemberleri
10. Hafta Toplam Kalite Yönetiminin Örgüt Yapısının Ana Hatları
11. Hafta Genel değerlendirme ve tartışma
12. Hafta Toplam Kalite Yönetiminde Eğitim
13. Hafta Toplam Kalite Yönetiminde Liderlik
14. Hafta Eğitimde Verilen Kalite Belgeleri,Türkiye ve Yurtdışında Örnek Uygulamalar,Türkiye ve Yurtdışında Örnek Uygulamalar,Okulda Ortak Bir Okul Kültürünün Oluşması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÇetin Münevver,Kalite Yönetimi Ders Notları 2010
Kovancı Ahmet,Toplam Kalite Yönetimi,Sistem Yayıncılık,2008
Weaver Charles,Toplam Kalite Yönetimi Dört Aşaması,Sistem Yayıncılık,2008
Efil İsmail,Yönetimde Kalite Çemberleri ve Uygulama Örnekleri
Langford D,Barbara A,Eğitimde Kalite Yönetimi,İstanbul
Yıldırım Hasan Ali,Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi,2005
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİProje,Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev160
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler3618
Atolye Çalışması4520
Toplam İş Yükü151
Toplam İş Yükü / 305,03
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X        
P2         
P3  X   X   X   X  
P4  X     X   X  
P5  X        
P6    X     X  
P7         
P8  X     X    
P9        X  
P10  X        
P11  X   X   X     X
P12         
P13      X    
P14      X    
P15         
P16         
P17         
P18         
P19         
P20         
P21         
P22         
P23