Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sağlık ve sağlıkla ilgili kavramları bilir. 2) Sağlığı koruma ve geliştirme kavramlarını öğrenir 3) Sağlığı etkileyen faktörleri bilir. 4) Bireye olumlu sağlık davranışı kazandırmanın önemini kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders; birey, aile ve toplumun farklı kesimlerinin sağlığını koruma ve geliştirme üzerine odaklanır. Bu ders kapsamında öğrenciler, sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını kazanma ve kazandırma, davranış değiştirme stratejilerini planlama, uygulama ve değerlendirme konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olurlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Sağlığın Tanımı, Sağlıkla İlgili Kavramlar
2. Hafta
Sağlığı Koruma ve Geliştirme Kavramları Ve Davranışları
3. Hafta
Türkiye'nin Temel Sağlık Sorunları
4. Hafta
Ulusal ve Uluslar arası SağlıkÖrgütleri
5. Hafta
Beslenme ve Kilo Kontrolü, Sağlığı koruma ve geliştirmede beslenmenin rolü, beslenme davranışlarını etkileyen faktörler
6. Hafta
Sağlığı Geliştirme Programları Geliştirme: Egzersiz Yönetimi- Stres ve stres yönetimi
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Birey,toplum ve şiddet
9. Hafta
Okul Çağı Çocuğu ve Adölesan Sağlığı ve Sağlığı Geliştirme
10. Hafta
Yetişkin Sağlığı ve Sağlığı Koruma ve Geliştirme
11. Hafta
Yaşlı Sağlığı ve Sağlığı Koruma ve Geliştirme
12. Hafta
Yaşam Kalitesi
13. Hafta
Birincil, İkincil, Üçüncül Koruma
14. Hafta
Dersin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Edelman CL, Mandle CL, (2002). Health Promotion Throughout the Lifespan, Mosby, Toronto. Bek, N. (2008). Fiziksel Aktivite ve Sağlığımız, Klasmat Matbaacılık, Ankara. T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri genel Müdürlüğü, Türkiye Obezite (Şişmanlık) İle Mücadele ve Kontrol Programı (2010-2014), 1. Basım, Sağlık Bakanlığı Yayın No: 773. Kuban Matbaacılık Yayıncılık, Ankara, 2010, Öz, F. (2004). Sağlık Alanında Temel Kavramlar, İmaj İç ve Dış Ticaret A.Ş. Tabak, R.S. (2000). Sağlık Eğitimi, Somgür Yayıncılık, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
50
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
4
4
Toplam İş Yükü
66
Toplam İş Yükü / 30
2,2
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ