Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Moda çizimlerindeki dijital uygulamalara ve yöntemlere karşı bilinç kazanmakta, 2) Tasarım düşüncelerinde, moda illüstratörleri de incelenerek, farklı bakış açılarına erişmekte, 3) El çizimleri ve dijital çizimlerin iletişim içinde olduğu ve birbirini desteklediği düzenlemelerin gerekliliği deneyimlemektedirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Temel olarak, giysinin beden üzerindeki görünümü çizimle ifade edilirken esinlenmek, öğrenmek, seçmek ve karıştırmak becerilerin gelişim yöntemleridir. Dijital moda çiziminde kıyafet giyildiğinde nasıl görüneceğini gerçeğe mümkün olan en yakın şekilde ifade etmek ve bu sayede çağrışımlar yaratmak önemsenmektedir. Moda görselleri ve el çizimlerinin bilgisayar destekli çizim araçları kullanılarak oluşturulması ve etkili olmaları hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dijital ortamda tasarlanan moda görsellerinde; esinlenmek, öğrenmek, seçmek ve karıştırmak gibi becerilerin gelişim yöntemlerine karşı farkındalık kazanılmasına odaklanılır.
2. Hafta
Yapılan anlatımlar ve gerçekleştirilen sunumlar da dikkate alınarak, izleyicilerin uygulamalarındaki yaratıcılık üzerine sözlü olarak değerlendirmeler yapılır ve bu anlamda araştırmalara, uygulamalara devam edilir.
3. Hafta
Dijital ortamda tasarlanan moda görsellerinde; esinlenmek, öğrenmek, seçmek ve karıştırmak gibi becerilerin gelişim yöntemleri detaylı olarak dijital çizerlerle incelenir.
4. Hafta
Yapılan anlatımlar ve gerçekleştirilen sunumlar da dikkate alınarak, izleyicilerin uygulamalarındaki yaratıcılık üzerine sözlü olarak değerlendirmeler yapılır ve bu anlamda araştırmalara, uygulamalara devam edilir.
5. Hafta
Biçimlendirme diline ilişkin teknikleri de göz önünde bulundurarak, dijital ortamda tasarlanması hedeflenen giysinin gerçek görünümüyle ilgili çağrışımlar yaratacak çizimler hazırlanır.
6. Hafta
Yapılan anlatımlar ve gerçekleştirilen sunumlar da dikkate alınarak, izleyicilerin uygulamalarındaki yaratıcılık üzerine sözlü olarak değerlendirmeler yapılır ve bu anlamda araştırmalara, uygulamalara devam edilir.
7. Hafta
Dijital ortamda tasarlanması hedeflenen giysinin gerçek görünümüyle ilgili çağrışımlar yaratacak çizimler hazırlanırken, internet araştırması dışında özgün ve drapaj görünümü ağırlıklı fotoğraf çekimleri gerçekleştirilir.
8. Hafta
Yapılan anlatımlar ve gerçekleştirilen sunumlar da dikkate alınarak, izleyicilerin uygulamalarındaki yaratıcılık üzerine sözlü olarak değerlendirmeler yapılır ve bu anlamda araştırmalara, uygulamalara devam edilir.
9. Hafta
İnternet araştırması dışında özgün ve drapaj deneyimlerinin ağırlıklı olduğu fotoğraf çekimlerinden elde edilen dökümanları bir kolaj olarak yeniden düşünmek ve değerlendirilir.
10. Hafta
Yapılan anlatımlar ve gerçekleştirilen sunumlar da dikkate alınarak, izleyicilerin uygulamalarındaki yaratıcılık üzerine sözlü olarak değerlendirmeler yapılır ve bu anlamda araştırmalara, uygulamalara devam edilir.
11. Hafta
İnternet araştırması dışında özgün ve drapaj deneyimlerinin ağırlıklı olduğu fotoğraf çekimlerinden elde edilen dökümanlardan yola çıkarak vektörel çizimler oluşturulur ve bir kolaj olarak üzerinde yeniden düşünülür ve değerlendirilir.
12. Hafta
Yapılan anlatımlar ve gerçekleştirilen sunumlar da dikkate alınarak, izleyicilerin uygulamalarındaki yaratıcılık üzerine sözlü olarak değerlendirmeler yapılır ve bu anlamda araştırmalara, uygulamalara devam edilir.
13. Hafta
El çizimleriyle iş birliği içinde olan dijital çizimlerin, görünümleri daha etkili kılabileceği üzerinde durulur.
14. Hafta
Yapılan anlatımlar ve gerçekleştirilen sunumlar da dikkate alınarak, izleyicilerin uygulamalarındaki yaratıcılık ve bakış açılarına da bağlı olarak araştırmalarındaki derinlik not sistemine göre değerlendirilir ve sonuçlandırılır.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bowles, Melanie; Isaac, Ceri (2013). Dijital Tekstil Tasarımı. İzmir: Kerasus Kitap Nimkulrat, Nithikul; Kane, Faith; Walton, Kerry (2016). Crafting Textiles in the Digital Age. UK: Bloomsbury Publishing
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Deney,Rapor Hazırlama,Proje,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
6
12
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
12
168
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
2
6
12
Laboratuvar
Final Sınavı
1
12
12
Ödevler
2
6
12
Toplam İş Yükü
292
Toplam İş Yükü / 30
9,73
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ