Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Disiplinlerarası çalışma becerisi geliştirir. 2) Teknoloji ve tasarıma yönelik araştırmalar yapar. 3) İnovasyonu tanımlar, tasarım inovasyonu kavramlarını açıklar. 4) Moda ve teknoloji ilişkisini analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste; inovasyon kavramı ele alınacak ve moda sektöründeki konumu irdelenecektir. İnovatif tasarımlar ele alınarak yenilikçi yaklaşımlar dönemi içerisinde değerlendirilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin genel tanıtımı, içeriği hakkında bilgi verilmesi
2. Hafta
İnovasyon kavramı içerisinde tasarıma bağlı inovasyon ve teknolojiye bağlı inovasyon olgusu.
3. Hafta
Sürdürülebilir inovasyon ve inovasyon çeşitleri, ürün tasarımında inovasyon, süreç inovasyonu
4. Hafta
Sürdürülebilir inovasyon ve inovasyon çeşitleri, ürün tasarımında inovasyon, süreç inovasyonu
5. Hafta
Moda sektöründeki ve diğer sektörlerdeki güncel inovatif gelişmelerin incelenmesi
6. Hafta
Moda tasarımında disiplinler arası çalışma örneklerinin incelenmesi
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Projelere yönelik fikirlerin sunumları
9. Hafta
Projede kullanılacak malzeme, yöntem ve tekniklerin belirlenmesi
10. Hafta
Projede kullanılacak malzeme, yöntem ve tekniklerin belirlenmesi
11. Hafta
Proje çalışmaları
12. Hafta
Proje çalışmaları
13. Hafta
Proje çalışmaları
14. Hafta
Projelerin sunumları ve değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Johansson, F., & Tayanç, D. (2007). Yaratıcılık ve inovasyon: medici etkisi yaratmak. Mediacat. Lee, S., Du Preez, W. ve Thornton-Jones, N. (2005). Geleceği şekillendirmek: yarının gardıropu. Thames ve Hudson. O'Mahony, M. ve Braddock-Clarke, SE (2005). Techno tekstiller 2: moda ve tasarım için devrim niteliğinde kumaşlar. Thames ve Hudson. Matilda, M. (2005). Extreme textiles: designing for high performance. Seymour, S. (2008). Modaya uygun teknoloji: Tasarım, moda, bilim ve teknolojinin kesişme noktası . New York: Springer. Watson, R. (2010). Gelecek dosyalar: Önümüzdeki 50 yılın kısa bir geçmişi . Nicholas Brealey.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
5
10
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
14
196
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
2
5
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
12
12
Ödevler
2
5
10
Toplam İş Yükü
300
Toplam İş Yükü / 30
10
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ