Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Moda işletmelerinin marka stratejilerini değerlendirir. 2) Farklı moda kuruluşlarının markalarını nasıl yönettiklerini analiz eder. 3) Moda endüstrisinde markalaşma problemleri için sistematik ve yaratıcı çözümler üretir. 4) Moda endüstrisinde rekabet stratejilerini etkileyen güncel konuları ve marka arasındaki ilişkiyi değerlendirir. 5) Moda ve marka yönetimi alanında yayınlanmış eserleri değerlendirir ve başarılı bir çalışma üretir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste; marka kavramı ve marka bilinci anlatılacak. Modada marka olmak kavramı ele alınacak ve marka hikayeleri üzerinden firmaların markalaşma stratejileri irdelenecektir. Sektörün durumu analiz edilecek markalaşma sorunsalını inceleyen akademik yayınlar ile birlikte bir süreç için çözüm öerileri getirilmeye çalışılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Moda endüstrisine dair temel kavram ve açıklamalar
2. Hafta
Marka yönetiminin temel kavramları
3. Hafta
Marka yönetiminin temel kavramları
4. Hafta
Marka Stratejileri
5. Hafta
Moda markası oluşturmak ve sürdürmek için stratejiler
6. Hafta
Moda markası oluşturmak ve sürdürmek için stratejiler, İletişim stratejileri
7. Hafta
Moda markalarında değer ölçme
8. Hafta
Uluslararası pazarlar için moda-marka yönetimi
9. Hafta
Güçlü küresel markaların başlıca özellikleri
10. Hafta
Moda markalarına yönelik strateji analizleri
11. Hafta
Moda markalarına yönelik strateji analizleri
12. Hafta
Marka yönetiminde dijital uygulamalar
13. Hafta
Öğrencilerin marka analiz çalışmalarının sunumu
14. Hafta
Öğrencilerin marka analiz çalışmalarının sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Mark Tungate, Modada Marka Olmak, 2006 Uğur Batı, Stratejik Marka Yönetimi, 2013 Mehmet Akif Çakırer, Marka Yönetimi ve Marka Stratejileri, 2013 Paul Temporal, İleri Düzey Marka Yönetimi, 2011 Harriet Posner, Marketing Fashion,2011 Naomi Klein, No Logo, 2002
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tartışma,Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
5
10
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
14
196
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
2
5
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
12
12
Ödevler
2
5
10
Toplam İş Yükü
300
Toplam İş Yükü / 30
10
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ